PRAVIDLA TRIATLONU: Drafting

Prosincové číslo amerického triathlete se věnuje penalizacím na loňském Hawaiiském Ironmanu (2016). Sice bez uvedení za co přesně, ale informuje o tom, že se zhruba na třicátém kilometru sešli v penalty Boxu čtyři profíci s ambicí na pódiové umístění, kteří byli „staženi“ z čelní skupiny.

Skutečná příčina svalových křečí

Tuto situaci určitě dobře znáte a pokud ne, tím lépe pro vás. Postihne vás zcela nečekaně. Sval se při tréninku nebo závodu nečekaně stáhne, a to natolik bolestivě, že o možnosti pokračovat v pohybu požadovaným směrem nelze uvažovat, dokud křeč nepovolí a vy se můžete pokusit opatrně a pomaličku vrátit do předchozího tempa.
14.01.2016 - Pavel Kopáček
Rubrika: eTriatlon>Magazín>Technika a trénink>Odborné články

Sebevědomí ve sportu

Sebevědomí je obrazem současné úrovně naší sebeúcty. Jsme sebevědomí, když se máme rádi, když jsme spokojení s tím, kým jsme, jací jsme, co dokážeme. Když jsme přesvědčení o tom, že jsme hodni uznání a lásky druhých. Stabilní vysoká úroveň sebevědomí je důležitá jak pro trénink, tak pro závod.
21.08.2015 - Mgr. Eva Tomešová, PhD
Rubrika: eTriatlon>Magazín>Technika a trénink>Odborné články>Sportovní psychologie Diskuze: 28 (28)

Jsem nejlepší, jak si zvýšit sebevědomí.

V nasledujícím článku představíme způsob, jakým si můžete zvýšit sebevědomí. Prohlášení „Jsem nejlepší!“ často opakované Mohammedem Alim jistě k jeho vysokému sebevědomí přispívalo. Pomáhalo mu však i k překonávání nejrůznějších překážek, nepříjemností, bolesti spojené s tréninkem, nepřízně osudu, stalo se mu výzvou, motivací a závazkem.
17.04.2014 - Mgr. Eva Tomešová, PhD
Rubrika: eTriatlon>Magazín>Technika a trénink>Odborné články>Sportovní psychologie Diskuze: 310 (310)

Námahová zlomenina, běžecká zlomenina, stres fraktura

Námahová zlomenina, zlomenina z přetížení, pochodová zlomenina, běžecká zlomenina, stres fraktura , únavová zlomenina to vše jsou synonyma obávané a tajemné diagnózy.
20.03.2013 - MUDr. Tomáš Karas
Rubrika: eTriatlon>Magazín>Technika a trénink>Odborné články>Zdraví, nemoc Diskuze: 159 (159)

Vnitřní řeč - Myšlenky, které vám pomohou zvítězit, II. díl.

V minulém článku (Vnitřní řeč I.) jste si mohli přečíst o tom, kde se berou myšlenky, které vás porazí. Možná jste se zamysleli a nyní je chcete změnit. Změnit na myšlenky, které vám pomohou zvítězit.
01.03.2013 - Mgr. Eva Tomešová, PhD
Rubrika: eTriatlon>Magazín>Technika a trénink>Odborné články>Sportovní psychologie Diskuze: 33 (33)

Vnitřní řeč - Myšlenky, které vás porazí, I. díl

„V tomhle bazéně nikdy nezaplavu osobák!“ (po průměrném závodě). „Už to vidím, jak mi v depu spadne přilba, nikdy se mi to nedaří, klepou se mi ruce, když jsem takhle nervózní“ (triatlonista před závodem, ve kterém mu v depu dvakrát spadla přilba)… Jistě jste už něco takového mnohokrát slyšeli, možná se vám podobné myšlenky také někdy honí hlavou. Napadá vás, že „tohle“ není zrovna nejlepší a k dobrému výkonu to asi moc nepřispívá? Máte pravdu. Některé vaše myšlenky a pocity vás mohou porazit!
28.02.2013 - Mgr. Eva Tomešová, PhD
Rubrika: eTriatlon>Magazín>Technika a trénink>Odborné články>Sportovní psychologie Diskuze: 4 (4)

Sport jako droga

V neděli jsem si při své obvyklé dvacítce zvrtnul kotník, bolelo to jako pes, ale ty tři kiláky domů jsem nějak doskákal. V pondělí jsem si v práci odpočinul a chtěl jsem to rozklusat, ale po pěti kilometrech jsem to musel vzdát, ta noha mi málem upadla. V úterý jsem to zkusil znovu, k doktorovi se mi nechtělo, zakázal by mi trénovat. A taky že jo, zakázal, ve středu. A ještě ke všemu mi dal na nohu dlahu. Belhám se nervózně po bytě, chybí mi denní dávka.
15.03.2012 - Mgr. Eva Tomešová, PhD
Rubrika: eTriatlon>Magazín>Technika a trénink>Odborné články>Sportovní psychologie Diskuze: 17 (17)

Předcházejte poranění ramene.

Plavání (triatlon) si zasloužilo pověst tvrdého ale zdravého sportu. Ale zdravý sport ještě neznamená, že v něm nedochází ke zraněním, zvláště když dojde na ramena. Důvod je jediný, ramenní kloub je sestaven tak, že se prakticky pořád dostává do problémů. Má celý lidský život nestabilní konstrukci, vypadá jako golfový míček (na horním konci kosti pažní) na podložce (zásuvka, do které kost zapadá),
10.02.2012 - www.eplavani.cz
Rubrika: eTriatlon>Magazín>Technika a trénink>Odborné články>Zdraví, nemoc Diskuze: 14 (14)

Zvítězit nebo se zlepšit?

Vytyčit si cíl, to, čeho chceme dosáhnout, je ve sportu běžnou praxí. Příště chci vyhrát, chci porazit konkrétního soupeře, chci zlepšit svůj osobák, techniku... Pro plánování dosažení cíle existují psychologické principy a postupy převzaté pro oblast sportu z psychologie práce.
05.02.2012 - Mgr. Eva Tomešová, PhD
Rubrika: eTriatlon>Magazín>Technika a trénink>Odborné články>Sportovní psychologie Diskuze: 50 (50)
Počet položek: 47položek na stránku: 1 2 3 4 5 > >|
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
20.2.17Občas mě překvapuje, co všechno tělo vydrží, říká Petr Šlajs
15.2.17Prvním velkým závodem bude letos IM Texas, plánuje Tomáš Mika
13.2.17Halfironman v Pule mi "zachránil" celou loňskou sezonu, říká Honza Volár
9.2.17Osm důvodů proč trénovat s měřičem výkonu
9.2.17Čeká mě opět pestrá závodní sezona, říká Tomáš Bednář
7.2.17S Frodenem se vidím třikrát týdně, říká Jakub Langhammer
2.2.17Pro letošek mám velké plány, říká Pepa Křivánek
31.1.17Vloni mi přála "konstelace hvězd", říká Vojta Bednarský, vítěz poháru v terénním triatlonu
31.1.17PRAVIDLA TRIATLONU: Drafting
30.1.17Helena Erbenová vyhrála ME v zimním triatlonu