Zbořit mýtus o nadlidské sportovní disciplíně

Tomáš Petr, prvotřídní Ironman a pořadatel stále více populárního závodu CZECHMAN Mělice, prozradil své plány do roku 2009. Pokouší se i radit sportovcům čemu se vyvarovat v tréninku v tomto období.
 
Zpět
Zobrazit článek
Mělice, 2.02.2009 11:04, Reagovat
Ahoj Tome, je fakt, že Czechman je závodem srovnatelným s akcemi v zahraničí i to je důvod proč vždy rád přijedu. Těším se Pepa
Re: MěliceMilan, 2.02.2009 11:38, Reagovat
:-) zavod to není na české podmínky špatný (jeden z nejlepších) a určitě je srovnatelný i s "nějakým " závodem v zahraničí. Pokud bychom ale Mělice srovnávali třeba s nějakým závodem ze serie Ironman 70,3 tak lze srovnat maximálně objemy 1,9 - 90 - 21, ale nic vic srovnat nejde, zase si navzájem nepochlebujme.
Re: Re: MělicePepa Svoboda, 2.02.2009 11:42, Reagovat
Pokud chceš srovnávat takto, tak prosím nezapomeň na výši startovného na závodech série 70,3. Také jsem jich pár absolbvoval.... :-) A za 35 nebo 40 € rozhodně nejsou... :-))) To je potřeba dodat!
Re: Re: Re: MěliceMilan, 2.02.2009 12:48, Reagovat
Jo jo já nesrovnával startovné ale úroveň. Je potřeba si ale otázku položit i opačně. Kolik lidi přijede na závod v ČR, pokud bude startovné 250 EUR? Tipuju nikdo. Nejde o to tu hanět Mělice, Teplice, Pilmana, Karštejn, Doksy, Lipno, Moraviamana .... Nadruhou stranu je potřeba videt, že do evropského Ironman standardu mají hodně daleko všíchni. To je celé. Snad se někdy takového zavodu v ČR dočkáme.
SouhlasímMartin, 2.02.2009 12:22, Reagovat
ANO tento závod je v ČR jeden z nejlepších. Teplice, Mělice - "Sadská", Přimda, Pilman to jsou závody, které si myslím, že mají vysokou úroveň. Žádný jiný závod mne v ČR nenadchnul, natož nějaký IRONMAN. Jak mi radí většina kamarádů - na IM vyraž ven a nebudeš litovat.
Re: SouhlasímJirka, 2.02.2009 12:51, Reagovat
a vyrazil jsi ven? Přimdu loni zrušili 14 dni před závodem a rok před tim dávali na občerstvovačkách perlivou vodu. :)
Re: Re: SouhlasímMartin, 2.02.2009 13:50, Reagovat
Vyrazím letos a docela se těším
Re: Re: Re: SouhlasímJirka, 2.02.2009 15:50, Reagovat
a kam se chystáš? třeba ti budeme moct dát nějaké reference :)
Je triatlon sport a nebo je sport hraní si na triatlon?Pepík, 2.02.2009 16:33, Reagovat
Jako laik mám dotaz: Je 1km v zahraničí sladší, teplejší či do zad větrnější? A nebo je třeba cítit se jako triatlonista v akci co by manekýn, obskakovaný rozmazlovaný hýbající se tvor, který když už si zaplatil, tak ať dostane nejlépe víc něž by si i přál?
Re: Je triatlon sport a nebo je sport hraní si na triatlon?Lukáš, 2.02.2009 18:34, Reagovat
Odpověděl bych ti asi takto.Vše je úplně stejné, jen se liší konečný pocit a vzpomínky. Nejlepší a nejlevnější je samozřejmě najít si vodu, silnici a cestu ideální pro mne za barákem a nebude mne to stát kromě trošku času nic, ale nevím zda na to budu vzpomínat jako na super zážitek a hezky strávený den (4km-180km-maratón = cca 12hod). Proto si lidé nekupují stejná auta, televize, kola, plavky, jelikož každý hledá a očekává od toho či onoho, něco jiného, akorád, že pokud si koupíš auto "světové" značky, která má za sebou roky vývoje a kvalitní tým, testy, manažery, tak to o něčem svědčí a "většinou" se nezklameš a tak to vidím i já v těch závodech - když si někde koupíš (zaplatíš startovné) službu (auto), tak za to také něco očekáváš (v hranicích investic) a když ti potom nabídnou za XY korun, to co sis mohl užít za barákem, tak tě to asi zklame a nebudeš se tam vracet, ani doporučovat, natož v dobrém vzpomínat. Pokud si ovšem zaplatíš a dostaneš třeba i více než očekáváš, je to pro tebe SUPER den, super NÁKUP, na který budeš vzpomínat v dobrém a u značky (na závod) se budeš rád vracet a doporučovat. Je to o tom, co za svoje investice očekáváš a zda to někdo dokáže splnit. Pokud ANO, není o čem debatovat.
Re: Je triatlon sport a nebo je sport hraní si na triatlon?Pavel C., 3.02.2009 08:13, Reagovat
Taky jsme před lety slyšeli názor, jestli chceš poznat opravdový IRONMAN musíš vyrazit do ciziny. Moc jsem nechápal, co by tam mohlo o tolik lepší.
Psal se rok 2003 a my jsme vyrazili směr Frankfurt. Až tam jsme začali chápat, některé rozdíly. Perfektní zázemí a začínající závodní atmosféra několik dní před závodem. Spousta závodníků, takže bude po celou trať s kým závodit :-). Atmosféra vrcholila až do samotného závodu. Co bylo pro nás Čechy nepochopitelné, bylo množství diváků, kteří opravdu fandili a hecovali každého. Bylo jedno, zda je závodník první nebo poslední, zda je mediálně známý nebo neznámý, prostě jak to má být.
Potom jsme zopakovali IM Zurrich, IM Havaj a všude to stálo za to.
Před lety bylo dlouhých poskrovnu, na Sadskou vzpomíná mnoho lidí a ještě asi dlouho bude. Později na tento základ navázalo několik pořadatelů a vzešly z toho pěkné závody, které už mají za sebou další ročníky a je pouze na závodníkách, kam se budou rádi vracet.
V loni jsem měl možnost být v Mělicích a mohu potvrdit, že nejen tito pořadatelé znají recept na úspěšný závod. Samozřejmě bez sponzorů a lidí ochotných obětovat desítky hodin na přípravu závodu to nelze. Takže jen tak dál, ať jsou závody za pár let minimálně stejně tak dobré, jako v cizině.
jenom 2 poznámky:
závodů se účastním jako doprovod maželky Jany a taky si to užívám :-)
Jsou i jiné závody než pod hlavičkou IRONMAN. Zpravidla mají levnější startovné, ale atmosféra je určitě také vynikající. Takže chybí "POUZE" možnost kvalifikace na legendární Hawaii :-)
Re: Re: Je triatlon sport a nebo je sport hraní si na triatlon?Lukáš, 3.02.2009 11:15, Reagovat
Jeďte se podívat třeba do Otrokovic a pak ven a budete jak v pohádce. Přesně jak popisuje Pavel - je to o tom, ja se přistupuje k těm co mi platí a i diváci (pro které pořadatel připraví i mnoho zábavných akcí) to berou jako SHOW a to potom máte zážitky na celý život. Ostatně i s Otrokovic, Bigmana apod. budete mít, ale ........
Re: Re: Re: Je triatlon sport a nebo je sport hraní si na triatlon?Pavel C., 3.02.2009 14:05, Reagovat
... to ale ... je také o sponzorech a přístupu všech lidí, nejen závodníků .... pokud budete mít rozpočet jako v cizině, tak je vše mnohem snažší. Ani to někdy nestačí, třeba BIgman má zajisté slušný rozpočet, ale zatím chybí závodníci :-(
Jsem rád, že se pořadatelé snaží a vzniká i zdravá konkurence, bez které to nejde v žádném oboru, tak proč by měl být triatlon vyjímkou.
V posledních letech zažívá dlouhý triatlon "raketový" růst. To samozřejmě není samo a je zatím schovaná práce mnoha lidí, takže jen tak dál.
Všem pořadatelům přeju mnoho účastníků na startu i podél trati a mnoho dalších úspěšných ročníků.
Re: Re: Re: Re: Je triatlon sport a nebo je sport hraní si na triatlon?, 3.02.2009 19:00, Reagovat
Panové, jestli můžu, tak se nato podívám jako pořadatel.
Pokud srovnáte startovné se zahraničními závody (a to nemusí být ze “západní“ Evropy) tak dojdete na to, že závody v Česko-Slovensku jsou ty nejlevnější, a to ne jen o 10%, ale minimálně o 100ky (Maďarsko, Polsko). To je jeden z důvodů proč závody nejdou srovnávat se závody serie Ironman.
Si za to můžeme sami. Dám vám příklad z Rothu. Loni jsem tam byl a potkal jsem tam souseda mé sestry, která žije v Německu. Soused je bývalý cyklista a jel si udělat nedělní výlet do 300km vzdáleného Rothu. K nám na závod se jede podívat minimum triatlonové veřejnosti, které se tento závod přímo netýká a to může být z vedlejšího města, tak jak máme chtít aby triatlonovou akci “podpořili“ triatlonoví laici.Vzpomínám na diskuzi – myslí,m že to bylo na tomto servru k novému systému MČR v krátkém triatlonu, kde byly takové příspěvky typu jedu od rána na závod, čekám tolik hodin na start, a už vidím jak ještě budu čekat několik hodin na závod elit. To vypovídá samo o sobě.
Pokud srovnám dva závody - Podersdorf a Elbu, tak bych na nich zas takový rozdíl třeba se Slovakmanem nebo Mělicemi neviděl.
V čem je tam rozdíl, ale obrovzký je přístup daného regionu a obyvatel v něm. Třeba na Elbě je v závodě zaháčkovaná armáda s bitevní lodí a helikoptérou, zdravotníci a to v režii státu a spousty policajtů. Ale u nás je to bohužel boj se státními úředníky, kde se každý bojí rozhodnout ve prospěch závodu. Nedej bůh, že narazíte na starostu nějaké vesnice ,který nechce aby jeho obcí závod procházel.
V čem si myslím, že je příčina? Jsme prostě tak vychovaní. I dnes je ve školách tělocvik okrajový a pro spoustu učitelů zbytečný předmět. Když bude venku škaredě nebo teplo a půjdete běhat tak 80% veřejnosti si o vás bude myslet, že jste blázni. Prostě je to tak
Tak nezoufejme , nebrečme nad výší startovného a hlavně závoďme na našich závodech. Tím můžeme naše závody posunout dál.
Re: Re: Re: Re: Re: Je triatlon sport a nebo je sport hraní si na triatlon?Marek, 3.02.2009 20:07, Reagovat
O kvalitě na IM tratích jsem se přesvědčil jak v ČR, tak na Slovensku a raději budu jezdit ven - mimo Slovensko. Nechci tu nikoho hanit, ale je to i o tom jak jsem schopný manažer a nejen plakat nad výšší startovného. ROTH je vesnice a přesto to jde. Mělice je závod za 400kč a servis byl skvělý.Teplice: také jsem slyšel, že servis byl dobrý a dokonce i masáže a jídlo. Na IM jezděte ven, to je i moje doporučení.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je triatlon sport a nebo je sport hraní si na triatlon?jmaselnik, 3.02.2009 20:37, Reagovat
a Marku kolik vy jste uspořádal závodů, že se cítíte kompetentní hodnotit manažerské schopnosti pořadatelů závodů? On je to začaravonaý kruh. Když nepřijede hodně závodníků, není tak snadné získat sponzory a zavodníci nepřijedou, protože jedou ven, kde je tradice. Ona taková skororodinná atmosféra má také své kouzlo. Prostě každý chce něco jiného.
Re: Re: Re: Re: Re: Je triatlon sport a nebo je sport hraní si na triatlon?, 4.02.2009 13:05, Reagovat
Jirko, loni jsme se v Rothu potkali:-). Ale abych se přiznal, zase tak úžasný zážitek jsem si z Rothu neodvezl, možná kvůli mizernému počasí. Letos se pokorně vrátím na mnohem menší závod do Otrokovic. Vím, že na rozdíl od Rothu těžko budu honit osobák a přesto, už teď se na tu mírně amatérskou atmosféru (v dobrém slova smyslu :-)) těším. Jestli můžu o něco poprosit, zaříď to pravé otrokovické VEDRO, ať to má šťávu, pak trumfneš i deštivý Roth :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Je triatlon sport a nebo je sport hraní si na triatlon?Petr Valeš, 5.02.2009 10:10, Reagovat
Jirko a proč to nezdražíš? To je pořád dokola, že to nejde za toto startovné dělat.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je triatlon sport a nebo je sport hraní si na triatlon?Anonym5.02.2009 20:41, Reagovat
To je jednoduché, směrnice ČSTT, i když zatím ještě nevyšly. Bohužel, ale my děláme propozice skoro rok dopředu. A za druhé, i to když jsme zdražili startovné na 990, tak jsme chytli pěknou sodu. A já neříkám, že to nejde za tyto peníze dělat, já jen říkám, ať si to i závodníci uvědomí, že závody v dlouhém triatlonu v ČR jsou nejlevnější v Evropě. To znamená, že nemůžou chtít za málo peněz hodně muziky. Potom musíš přemýšlet, udělat pasta párty, zaplatit maséra nebo nechat udělat finišerské medajle, dresy , bundy nebo co jsme všechno dělali. A k masérovi, protože nemám kontakt na nějakou školu nebo salon odkud bych sehnal tak 4-5 masérů, tak loni si za 100kč na půl hodiny mohli závodníci maséra objednat, a víš kolik to využilo lidí? 1. A nebyl to žádný trouba, řek bych že jeden z nejlepších nejen ve Zlíně.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je triatlon sport a nebo je sport hraní si na triatlon?Lukáš, 7.02.2009 15:06, Reagovat
A proč když je nejlevnější v Evropě, proč se na něj EVROPA nežene ? Možná je chyba jinde, než ve výši startovného.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je triatlon sport a nebo je sport hraní si na triatlon?MichalJ, 7.02.2009 16:51, Reagovat
To Lukáš: a kde? Moraviamana jsem jel 5x a rozdíl třeba oproti Curychu vidím tak leda v počtu diváků.
Jinak mě nic nenapadá. (samozřejmě pokud se nebavíme o slotech, či promotion)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je triatlon sport a nebo je sport hraní si na triatlon?Lukáš, 8.02.2009 00:23, Reagovat
V Curychu startuje 100 lidí ? To bych se divil :o). Ptal jsem se proč závodníci NEPŘIJEDOU,když je to tak levné a raději jezdí tam, kde je to "DRAHÉ". Asi to o něčem vypovídá.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je triatlon sport a nebo je sport hraní si na triatlon?Petr, 8.02.2009 14:52, Reagovat
Neironicky.? Kde kdo si odpustí okopávání hlavy, lezení po zádech, tlačenici na kole. Zlaté je stohlavé stádo. Že by alespoň Hawaii? Vedro, vlhko, vítr, propaganda. Půvabné kvalifikační limity, kdy musíte být hodně dobří, aby jste se kvalifikovali, zatím co většina finálových účastníků svojí výkoností budí spíše úsměv. Nebo obdiv, že si troufnou. A né zadarmo. Zlaté čechy.
Dobrá práce, 3.02.2009 09:36, Reagovat
Zdar Tome,jsem rád že jsi OK.A že máš stále velkou motivaci v Profi.
Máš na to,tak se drž.
Zdraví Milda
SlovakmanDabl Slovakman, 3.02.2009 21:13, Reagovat
Pokud si tento můj příspěvek přečte kdokoliv z pořadatelů Slovakmana, tak mu oznamuji, že jako dabl účastník Vašeho závodu vždy rád přijedu, protože jste VŽDY skvělí. A to je pro mne nejvíc.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je triatlon sport a nebo je sport hraní si na triatlon? IronDave, 3.02.2009 22:03, Reagovat
Nesnažme se porovnávat Embéčko (Bigman), Octavii (např. Mělice) a Porsche (IM nebo Roth), obrazně řečeno vyzkoušel jsme všechny tři typy závodů a každý závod za určité peníze přináší určitý požitek, servis, zázemí, vzpomínky, atd. Shodou okolností největší vzpomínky budu mít na Bigmana, kde díky umění pořadatele bylo na ucpané Strakonické více "fanoušků" než na IM jenom ten způsob fandění byl odlišný :-( Můj názor je takový, že když si chci závod užít se vším všudy tak si připlatím a jedu ven (IM, Roth, Vídeň)-kde je to šou pro mě i doprovod. Pokud chci pouze uplavat 3,8km, ujet 180km a uběhnout marathon tak za pár stovek mám příležitost doma, ale riskuju že doprovod bude naštvanej neboť celý den u trati prostojí téměř sama. Nedá se brečet nad rozlitým mlékem - Čechy jako fanoušky triatlon netáhne, musí se ven...
Re: Re: Re: Re: Re: Je triatlon sport a nebo je sport hraní si na triatlon?Jan, 5.02.2009 10:12, Reagovat
Rozumné startovné mi přijde půlka 1500,- a ironman 2000,-

Přidat příspěvek

Redakce neručí za obsah komentářů a vyhrazuje si právo na vymazání vulgárních a nevhodných komentářů.
Nadpis:
Jméno:
Email:
sledovat diskuzi emailem
Příspěvek:
Potvrzovací kód:
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
28.4.24IRONMAN Texas ovládli Hermandez a Matthews, Jana Richtrová ovládla AG
26.4.24Výsledkový servis
17.4.24Youri Keulen a Ashleigh Gentle ovládli triatlon Singapore T100
7.4.24Drama a kontroverze na IRONMAN 70.3 Oceanside 2024: Vítězství Sanderse a Knibb a sporné diskvalifikace.
28.3.24Olympijský šermíř Beran ocenil železnou ženu z Havaje. Stala se sportovcem roku Prahy 14
20.3.24Ironman nedávno aktualizoval svá pravidla, přinášející několik významných změn.
11.3.24Dominance Ditleva a Lee zahájila éru T100 v Miami
2.3.24McKenna a Sodaro ovládli Ironman Nový Zéland
19.2.24Dříve stačilo do tepla jen jezdit a dnes by tam triatlonista pomalu měl bydlet celou zimu, říká Pavel Wohl
6.2.24Mistrovství světa Ironman 70.3 pro rok 2025 míří do Marbelly ve Španělsku