Věří, že prolomí plavecké prokletí

V krátkém rozhovoru se Martin Pejsar ohlíží za svou uplynulou sezónou. Stále věří, že zlomí plavecké prokletí a prodá naplno svoji natrénovanou výkonnost.
 
Zpět
Zobrazit článek
Co je to dát dost?Milan, 8.11.2009 09:36, Reagovat
Dát plavání dost je méně než 10 hodin nebo více než 10 hodin plaveckého tréninku?
Re: Co je to dát dost?Anonym9.11.2009 08:55, Reagovat
... asi takhle, pokud tomu ted na podzim nedava minimalne 8km 5x tydne, tak to porad neni dost, ale vydrzet to aspon do konce unora...
:)Milan, 9.11.2009 10:15, Reagovat
Spiše je realnější 5km 8x týdně :) a vydržet do konce unora a potom si to zopakovat každý 4 týden v měsíci a od října do toho zase nastoupit až zase do unora :) ono potom zase není prostor na kolo běh regeneraci a další cvičení, nadruhou stranu nemusí vyhrávat každý.
Re: :)Anonym9.11.2009 11:10, Reagovat
Ja myslim, ze Matin Pejsar by rad vyhraval a nejen v cechach a pokud se nemylim, byly tam i olympijske ambice a to bez plavani 1500 pod 17 nejde. Takze jedina cesta je to naplavat, nejlepe s plavci. Takze ja bych zkusil 5 x tydne dvoufazove plavecke treninky(2x denne po 6km) i za cenu omezeni cyklistiky a behu pres zimu. Ono se ten plavecky trenink odrazi i v behu pozitivne. Proste hop nebo trop. Pokud bude zase ztracet vice jak 30 sekund na Filipa ve vode, tak to bude zase k nicemu, samozrejme pokud se nespokoji s medailemi z Ceskeho poharu.
zkrátka to nejdeMartin, 9.11.2009 12:56, Reagovat
Nebo je tu varianta, že už to více nejde (nemá techniku a nikdy už ji nenalezne) a hold nikdy nebude špičkový plavec a s tím bude spojeno i jeho umístění jak v ČR, tak v zahraničí. V letošním roce už jen druhý balík, co bude dál.
Re: zkrátka to nejdeMilan, 9.11.2009 14:53, Reagovat
Tak to bych netypoval. Z plavani sem tam se to nikam neposune. Je potreba se dostat dale a to potom udrzovat. S plavci vytrvalci zazit 50 km za tyden a vice a nejakou dobu to vydrzet. Nema smysl intervaly s prsarema znakarema, stredotratarema.
Re: Re: zkrátka to nejdeAnonym9.11.2009 15:46, Reagovat
Souhlas, proste plavecke treninky s plavci vytrvalci, vydrzet to, nevzdat se moc brzy, ono to chvili trva, neni to otazka jednoho mesice, a pak se to muze nekam posunout. Jinak se musi spokojit s medailema z CP.
Re: Re: Re: zkrátka to nejdeAnonym9.11.2009 15:59, Reagovat
jenze to nejde skokem pokud budete behat desitku za 50min nemuzete chtit skokem behat za 30. Stejne taka samozrejme v mensim meritku nelze delat skoky ani v obemu. Takze souhlasim ze potrebuje plavecky obem s kvlitnimi plavci kde je trenink zamere na delsi kraulove discipliny. Ale aby zvladal ten obem ktery mu pomuze k patricnemu zlepseni musi pridavat davky postupne to znamena v zavislosti mezi dosavani a planvanou kilometrazi jeden az tri roky nez se k ni vubec dopracuje. Pokud to udela skokem odvari ramena bude unaveny a bude plavat jeste hure nez dnes.
Re: Re: Re: Re: zkrátka to nejdeMilan, 9.11.2009 16:40, Reagovat
Snad nezačíná z nuly, sportovec s ambicí na OH v Pekingu neni hobík co se rozhodl že se naučí plavat. Desitku za 50 běha každej jouda co vstal od piva. Takže přiklad který je mimo. Dá rozum, že pokud do ted plavat 10km týdně tak od příštího týdne nepoplave 50km a pokud ano stejně mu nic nepomůže, takže je to jedno. Já bych se toho nebál, jak někdo psal výše je to hop nebo trop. Český pohár stejně zkrachuje.
Re: Re: Re: Re: Re: zkrátka to nejdeAnonym9.11.2009 21:44, Reagovat
to ne ale pocitam ze plave kollem 30 a pridat na potrebnych 50-60 je porad velky skok ktery potreboval dva az tri roky aby to zvladl tak aby to nebylo kontraproduktivni.
TrenérLukas, 9.11.2009 17:17, Reagovat
Já jsem si myslel, že má závodník, který chce na OH trenéra ? Když se člověk podívá zpět na ty články o OH, tak už tenkrát bylo jansé, že je to jen RÁD BYCH a stejně je to asi teď s tím plaváním RÁD BY, ale pro to se musí něco udělat !!! Chce to změnu tréninkového systému, toho se držet, věřit tomu a makat, hlavně makat a ne věřit, že to přijde samo z nebe. Nebo jak už bylo napsáno, na víc prostě nemá a bude to jen horší.
Re: TrenérAnonym10.11.2009 15:34, Reagovat
ve sportu neplati matematicka prima umera cim vice tomu das tim vice dostanes. Ba naopak vetsinou je to u sportovcu martinovou vykonnosti prave naopak. Jeste vice vede jak k lokalnimu tak celkovemu pretezovani organismu a naslednemu poklesu vykonnosti. Vzhledem k tomu co onem vim tak pro to udelal mnohe. Takze nejde o to udelat neco a o to co. Ani trener nema patent na rozum protoze trenuje lidsky organismus a ten je kazdy jiny a proto je treba nalezt u kazdeho optimalni cestu pro nej ale i trener musi hledat a casto zkouset i za cenu omylu. Cim zkusenejsi a vzdelanejsi trener tim vetsi pravdepodonost ze tech omylu budu mene. Martin pracuje s dostatecne erudovanymi trenery a jak vidno presto to nestaci. Treba dosahl sveho maxima. Pisi to jen proto aby jsi si uvedomil ze velmi casto ani to ze proto neco udelas neznamena ze se vysledek dostavi a martin je toho dukazem.
tak to vidím já, 9.11.2009 21:43, Reagovat
Jak tak čtu ty rady a porady, dovolím si připojit svůj názor. Myslím si že cesta přes obrovské objemy navíc z velké části ve vysoké intenzitě není pro každého. Mohou ji podstoupit jen určité somatotypy, v triatlonu třeba Filip O., z plavců třeba z minulosti Dan Machek, většina lidí to ale jednoduše nevydrží a po počátečním zlepšení daném zvýšenou kilometráží se výkonnostně zastaví, nebo naopak zhorší, nemluvě o tom co s nimi udělá výpadek daný např. nemocí nebo zraněním. Mnohem lepší cesta je zdokonalení techniky pomocí plaveckých cvičení(nepřijde to hned, půl roku máte pocit že je to k ničemu a nikam to nevede) a zvýšení variability tréninkových rychlostí-spousta lidí plave stále stejnou nebo velmi podobnou rychlostí a i když naplavou formou těchto kvalitních úseků spoustu kilometrů, výsledný efekt se nedostaví. To si myslím že je i Martinův problém, co jsem měl možnost sledovat a posoudit-příliš mnoho kvality, téměř celý trénink postavený na snaze odplavat jeho převážnou část ve formě úseků závodní nebo jí blízké intenzitě(tzv. času u nás triatlonistů není mnoho, je třeba toho stihnout co nejvíc). Nízká variabilita rychlostí, nízký podíl technických cvičení, absence velmi lehkého plavání a to nejen v začátku přípravného období, ale všeobecně. Co je však jasně dané, chce to změnit zaběhnutý stereotyp a nenechat se odradit například přechodným zhoršením, jinak tam bude pořád chybět těch pár sekund na špičku, což je škoda.
Re: tak to vidím jáAnonym10.11.2009 08:47, Reagovat
... a proto je treba trenovat plavani s plavci, ty odplavou technickyho cviceni vetsinou dost. A i technika se vyplave kilometrazi, pokud tam nejsou hrube technicke chyby, proste po urcitem mnozstvi km si tu vodu vyhmatne, pokud to neni vylozene antitalent.
Re: Re: tak to vidím jáValda, 10.11.2009 10:08, Reagovat
Částečně za to může i svaz triatlonu nesystematickým podporováním jednotlivců z kterých nikdy nic nebylo namísto vytváření tréninkových skupin navázaných na kluby. Které vytváří zázemí. Jednotlivci potom chodí plavat na veřejnost potože si sami dráhu nezaplatí. ...
Re: tak to vidím jájaroslav Šalý, 10.11.2009 09:15, Reagovat
velmi přesné - bohužel to je problém téměř všech "špičkových" závodníků. Nejhorší ale je, že již od mládí ! ! !
Re: tak to vidím jálukas v, 10.11.2009 15:24, Reagovat
pocitam ze tento hodnotny prispevek je z pera marina matuly, ale to neni podstatne jako to ze snim lze souhlasit. Presto si dovolim doplnit ze dle meho je to o hledani individualne optimalni cesty. I obem muze byt velmi prospesny pro zlepseni techniky ktera je pro vytrvalostni plavani rozhodujicim faktorem. Chci tim jen rict ze obem [tedy v prislusne intenzite aby nedoslo k pretezovani] muze byt u nekoho i lepsi cestou nez technicka cviceni presto ze u drtvive vetsiny to bude spise naopak. Musi se najit otimalni cesta prave pro martina a je jen otazkou zda jiz nebyla nealezena [prace pana Horcice ci pani Felgrove, k tomu muze napovidat] a jeho dalsi vykonnostni rust jiz neni mozny protoze kazdy jed.inec ma sve individualni limity. Pral bych mu aby jeste nejaka cesta ke zlepseni byla, otazkou je zda ma jeste dost casu. Hledani spravne cesty mysi bzt vydlazdeno i urcitou mirou pokusem a omylem a kazda dalsi spatna alternativa mu bude brat cas ktereho ma malo. Preji tedy aby tu spravnou zmenu ucinil na prvni pokus a mel tak jeste cas patricne zmeny vykonnosti prodat na zavodech.
Re: Re: tak to vidím jáJirka, 10.11.2009 17:55, Reagovat
Ono by stačilo, aby to co mu ty dva připravili alespoň z 50% splnil. Nejen jeden měsíc v roce, ale po delší období :)
Re: Re: tak to vidím já, 10.11.2009 18:47, Reagovat
... Lukáši zdravím, zvlášť ty limity, pokud jsou v rameni šrouby co, nebo jak to je? :-))) Vážení sledujte běhy Miloše Macíčka. běhá po 10 letech kolem 33 a to běhá cca 14 měsíců. Když trochu poplave, tak někdy ten aquatlon v Pardubicích nemusí být marný. ... dost se zde mluví o bazénové technice, ale to není všechno! Kolik má osobák Gomez 15:30? a výkony ve vodě až letos trochu vepředu. ...
Re: Re: Re: tak to vidím jáJarda, 11.11.2009 08:47, Reagovat
Omyl Gomez měl po 3 letech letos trošku slabší sezonu, takže je to uplně opačně.
NebudeJerry Tom, 9.11.2009 22:18, Reagovat
Mužeme to uzavřít třeba takto, zkrátka z něj špičkovej borec nebude. Muže se ale stát dobrým hobíkem a vyhrát nějakou tu age group. To je taky dobrý.
Re: NebudeAnonym10.11.2009 20:08, Reagovat
Náš tělocvikář, gymnasta olympionik, vyprávěl, jak se jeden na tréninku utrhl z kruhů a přivodil si otevřenou spiralovou zlomeninu. Dorazivší saniťák to okomentoval slovy: Ty ses ale zřídil, ty už chodit nebudeš. Nebyl ten pravdomluvný muž náhodou váš strejda?
MAXMartin, 10.11.2009 23:06, Reagovat
Zkrátka už asi dorazil na hranu a dál to nejde a bude to jen horší, jelikož s věkem a horšími výkony opadne morál a podpora a pak půjde pracovat jako každý jiný, teda pokud sežene v dnešní době práci. Každý nemá na to být nejlepší.
Re: MAXPepan, 12.11.2009 19:46, Reagovat
No jo Ty pesimisto,asi jsi takhle dopadl sám,tak přestaň tady brečet a buď rád,že pracuješ,jestli vůbec.
Hoši makejte,jak to jde a hlavně,že Vás to baví.
Re: Re: MAXLuke, 13.11.2009 20:26, Reagovat
Tomu se Pepane říká realita. Když máš otevřené oči a víš co je to sebehodnocení, tak pak víš co v tobě je a zda to ještě půjde. Pokud jen věříš snům, doměnkám a lžím, tak pak přeji hezké závodění v hlouby starovního pole, ale s pocitem PROFESIONÁLA :o)
akvabela, 13.11.2009 09:29, Reagovat
... potkal jsem jednoho ironmana, který plave okolo 1,09 - 1,12 = to jsem před 20 ti lety plaval kraulovýma nohama :-))), a chce zrychlit. Ano, jak píše Martin M., jedině přes techniku. Koukám na něj, a říkám proč nedělá kotouly! :-) no , že mu jiný ironman říkal, že mu to na nic není, to měl sice pravdu, ale při stávající technice, pocitu pro vodu a orientaci ve vodě, jsem mu říkal, ať okamžitě skončí s plaváním a NAPŘED se stane akvabelou, pardon, akvabelem :-))). Jasně, že kotoul s vysplýváním nezvládne, ale dokonce se neudrží s nohama na zdi bazénu(při nácviku kotoulu), kdy je buď na břiše nebo na zádech v pohodě v klidu a dělá prstama jen malé kroužky. Jo, už jen kotouly jej zlepší. ......
Re: akvabelaAnonym13.11.2009 11:48, Reagovat
... mozna neumi ani splyvat....;(((((
Re: akvabelaMirek, 13.11.2009 11:51, Reagovat
Mě by stačilo plavat za 1:10 s normálníma obrátkama. Kotouly zvládám, splývání i orientaci ve vodě, ale dostat se pod 1:20 se mi zatím nedaří. Vyměním 10s na 100m za kotoulovky a vysplývání.

Přidat příspěvek

Redakce neručí za obsah komentářů a vyhrazuje si právo na vymazání vulgárních a nevhodných komentářů.
Nadpis:
Jméno:
Email:
sledovat diskuzi emailem
Příspěvek:
Potvrzovací kód:
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
28.4.24IRONMAN Texas ovládli Hermandez a Matthews, Jana Richtrová ovládla AG
26.4.24Výsledkový servis
17.4.24Youri Keulen a Ashleigh Gentle ovládli triatlon Singapore T100
7.4.24Drama a kontroverze na IRONMAN 70.3 Oceanside 2024: Vítězství Sanderse a Knibb a sporné diskvalifikace.
28.3.24Olympijský šermíř Beran ocenil železnou ženu z Havaje. Stala se sportovcem roku Prahy 14
20.3.24Ironman nedávno aktualizoval svá pravidla, přinášející několik významných změn.
11.3.24Dominance Ditleva a Lee zahájila éru T100 v Miami
2.3.24McKenna a Sodaro ovládli Ironman Nový Zéland
19.2.24Dříve stačilo do tepla jen jezdit a dnes by tam triatlonista pomalu měl bydlet celou zimu, říká Pavel Wohl
6.2.24Mistrovství světa Ironman 70.3 pro rok 2025 míří do Marbelly ve Španělsku