Poděbrady přivítaly 181 závodníků a odstartovali seriál TriTour 2012

Úvodní závod série TriTour v Poděbradech přilákal na start opět početné startující pole a především velmi kvalitně obsazené mladými závodníky. Závod ovládl brněnský Lukáš Kočař z Ekol týmu a v ženách triumfovala Jitka Šimáková z Hisport teamu.
 
Zpět
Zobrazit článek
Pozavodni dojmyJirka, 28.05.2012 06:25, Reagovat
Zavod to byl krasny, pocasi krasne, trate milosrdne....skoda jen, ze tentokrate opravdu velka cast zavodniku stale nechape, co to znamena "bezhakova cyklistika".

Nicmene at si kazdy sam sahne do svedomi zda odjel cyklistiku poctive nebo ne.


Re: Pozavodni dojmyM.M., 28.05.2012 10:19, Reagovat
Tratě ideální, počasí přijemné, jen jak píše Jirka: je škoda, že tolik lidí nedodržovalo pravidla. Dokonce jsem potkal i pár klasických balíků.
Re: Re: Pozavodni dojmyRadovan, 28.05.2012 13:52, Reagovat
Podobný balík mne neustále dojížděl, pohlcoval, já mu ujížděl a tak dokola :-)

Bohužel spousta triatletů nezná pravidla v tom, že když někoho předjedete, musí předjížděný zpomalit tak, aby vznikl požadovaný odstup. Naopak, předjížděný začne zrychlovat, oboum po chvíli dojde, ze zadu je dojedou a je tu balík, který začne některým vyhovovat. Jiní zase, aby nebyli nařčeni z toho, že jedou v háku tak jedou v nepředpisové vzdálenosti, ale 2m od kraje, takže úspěšně vznikají terezíny. No a občas balík uvnitř pěkně zavře i pár těch, kteří v balíku jet nechtějí a zmatek je dokonán.

Kritiku mám k rozhodčím. Ne že by nebyli vidět. Kolem toho "našeho" balíku jeli prakticky celou cestu, ale (asi z důvodu "přátelskosti" závodu) jen domlouvali na což většina celkem sr... Popřípadě - viděl jsem jeden případ - sundali. Pokud ale rozhodčí nezačnou takové balíky sundávat (včetně těch co jsou v tom zcela či částečně nevinně) jako jsem to viděl na IM v zahraničí, tak se to nepohne.

Na druhé straně mám i pochopení pro jejich postup. Funkci rozhodčího jsem si 2x vyzkoušel a vím, že to není jednoduché a co se jeví z dálky jako balík už při bližším prozkoumání není "tak hrozné" a člověk nechce lidem kazit závod. Chce to v sobě překonat ten blok, že se člověk rozhodnout musí a i s rizikem, že občas šlápne vedle konat neboť pak jsou naštvaní všichni.
Re: Re: Re: Pozavodni dojmyJirka, 28.05.2012 14:28, Reagovat
Vše má svůj rub a líc, to je jasné...nicméně jsem spíše zastáncem "radikálního" přístupu i za cenu případných "obětí", protože to je jediná možná cesta plus samozřejmě důkladná osvěta vysvětlována neustále dokola (před závodem, jednoduchým způsobem vysvětlení v propozicích, možná dát na etriatlon web extra zvýrazněný odkaz "jak nehákovat" apod.) Jinými slovy na to klást velký důraz a polopaticky vysvětlovat, aby se prostě nemohlo stát, že někdo to přehlédne v propozicích , v rozpravě nebo tomu prostě nerozumí.

Tuto neděli to vážně bylo příliš, protože se nejednalo jen o pár závodníků, ale bavíme se opravdu o velkých desítkách...nicméně jak jsem psal ve svém příspěvku - ať každý závodí dle svého svědomí a vědomí, pokud ho uspokojuje, že ostatní poráží neférovým bojem, tak budiž.
Re: Re: Re: Re: Pozavodni dojmyDavid, 28.05.2012 17:05, Reagovat
Taky se přidám se svou troškou do mlýna. Ono je to i o přístupu jednotlivých závodníků. Já jsem se celé kolo snažil jet tempo takže jsem skoro výhradně předjížděl. Ale i přez to jsem párkrát viděl situaci evidentního přecenění vlastních sil, kdy jedinec předjel větší skupinu závodníků a na špičce prostě zdechnul a radikálně zpomalil. V zahraničí se to když jezdece za sebou vystavíte situaci že musí výrazně zpomalit své tempo trestá také (teď si nemůžu vzpomenout na termín který se tomu říká) ale byl za to potrestán např. Filip Ospalý na MS 70.3. Takže je to spíš o tom být si také vědom své formy a toho na co mám...
Jinak také souhlasím s tím, že start 200 je na české poměry extrém a v tomto případě např. intervalový start ala biathlon dává více smyslu (navíc v době čipů není problém vše velice elegantně softwarově zvládnout)...
TradiceT, 28.05.2012 14:15, Reagovat
Osobně myslím, že krátké bez hákové tady zatím nemají vytvořenou tradici. Učí se pořadatelé i závodníci (závodníci především z krátkého jedou s cílem hákovat). Jen ať pořadatele vydrží. Rozhodčí se také naučí zastavit celý balík, klidně 20 lidí najednou.
Re: Tradice, 12.06.2012 00:38, Reagovat
Tomu se říká tuším blokování a je za to rovněž žlutá
pravidlaHonza, 28.05.2012 14:50, Reagovat
Kdyby jelo 100 lidí jako loni, žádný problém by nebyl. Když vyleze 40 lidí v jedné minutě z vody, lze čekat, že se budou balíky sjíždět. Když pojede 20 lidí za sebou po 7 metrech, tak bez porušení pravidel je nikdo nepřejede. I na IM v zahraničí je vidět skupiny, kde lidi jezdí po 4 metrech za sebou a nikdo to neřeší.
Re: pravidlaroman, 28.05.2012 15:47, Reagovat
To je specifikum Poděbrad, o který je největší zájem z důvodu začátku sezony. Na dalších závodech Tritour bude cca 100 lidí nikoliv 200 a nebude problém. Od 200 a více bych doporučoval několik vln.
Re: pravidlaPája, 28.05.2012 16:45, Reagovat
Souhlasím, navíc každý má svoje individuální tempo a nelze čekat, že pojede jeden kompaktní vláček s regulérními odstupy. Pokud má být závod bezhákový, měl by si organizátor alespoň zkusit vypočítat, že to tak alespoň teoreticky jde tak, aby závodníci mohli jet v tempu, které chtějí (bez velkých nástupů nebo nadměrného zpomalování svého tempa). Zkusil to někdo nějakým modelem nasimulovat? Docela by mě to zajímalo.
Re: Re: pravidlaHonza, 28.05.2012 17:07, Reagovat
Možná by aspoň trochu pomohlo protáhnout plavání, třeba na 1000 m. Závod byl ale super i tak.
Proč škodit TriTour !M.M., 28.05.2012 16:02, Reagovat
Tento závod hodně ovlivnilo, že byl součástí AMČR, jelikož mladí jsou vychovávani k hákování a když je ta možnost, tak jedou bez hranic ! Závody TriTour jsou dobrou volbou pro závodníky, kteří mají rádi triatlon bezhákový, dlouhý a mohou si zpestřit sezónu IRONMANŮ a HALF IM. Je škoda, že hodně závodníků znehodnotila hezký závod.
Re: Proč škodit TriTour !Anonym29.05.2012 10:40, Reagovat
Tím jste chtěl říci že ti mladí v čele co jeli AMČR hákovali?
Re: Re: Proč škodit TriTour !M.M., 29.05.2012 11:16, Reagovat
Jelikož jsem jel vzadu, tak jsem potkal čelo závodu, pak "balík" a pak různě promotané skupiny. Bylo nás hodně, ale čelo závodu by se mělo hlídat prioritně.Osobně mi je to jedno, jen je to škoda.
Re: Re: Proč škodit TriTour !Valda, 29.05.2012 13:27, Reagovat
To vůbec větší skupiny se dělali dále než se jelo čelo, kde byla špička (většinou AMČR). Na příští rok to budeme řešit. Jen mě nenapadá moc řešení mimo.

1. Plavání 1000m - nevyleze tolik lidí pohromadě (bude to stačit a neodradí to hobíky, o které nám jde prioritně?)
2. přísnější rozhodčí a větší počet - předem přihlášeno 100 lidí (protože bylo pěkně 180 lidí - loni 100 lidí S kolika závodníky má počítat pořadatel v organizaci nevíc? (než je přihlášeno předem). Finančně nejde závod předimenzovat o 100% v zajištění.
3. závod po vlnách - nechceme
4. omezení počtu závodníků na 150
5. nevím .... (jiné tratě nejde)
6. osvěta, prevence o jezdění bez háku (spousta lidí stále neví)
Re: Re: Re: Proč škodit TriTour !Radovan, 29.05.2012 15:55, Reagovat
Podle mého by na dané trati stačilo:
- proškolit rozhodčí aby byli přísnější. Na té přehledné trati jich ani nemusí být o moc víc.

- Důkladně lidem vysvětlit pravidla, jak se bez háku má jezdit. Po závodě jsem mluvil s pár lidmi z "našeho" balíku a bylo zjevné, že každý měl o způsobu ježdění jinou představu.

Omezení počtu závodníků nepomůže. Pokud bude hodně závodníků různé výkonností úrovně balíky se nevytvoří. Naopak pokud bude i míň lidí stejné úrovně tak balíky budou i při 100 lidech.

Plavání podle mě nic moc nevyřeší. Pokud přijedou přibližně stejní plavci tak se to stejně sjede.

Jinak super rychlý bezproblémový závod blízko Prahy. Trasu určitě neměnit.
tri tourL.M, 28.05.2012 18:13, Reagovat
Jak psal Honza, když z vody vyleze naráz 30 lidí, tak je neřešitelné dodržet vzdálenost 7 metrů.
Navíc rozhodčí udělovali karty tak prazvláštně.Člověk měl snahu nehákovat ale v takovém počtu naráz nasedajicích závodníků na kolo to není možné.V Rakousku a Německu se tento problém řeší intervalovým startem.
Re: tri tourValda, 29.05.2012 13:18, Reagovat
Budu navrhovat, aby plavání mělo v Poděbradech 1000m na příští rok.
Re: Re: tri tourAnonym29.05.2012 20:56, Reagovat
dobrý nápad, díky kilometru plavání a funkním rozhodčím už nepůjde o hákový duatlon :o)
Re: tri tour, 31.05.2012 22:12, Reagovat
Souhlas - sám za sebe přiznám, že jsem cca 1km jel v háku cca 2metry - jednak jsem na začátku minul rozpravu, takže tu bezhákovost mi řekl někdo až na trati a od té chvíle jsem jí "dle možností" dodržoval - jenže minimálně tři lidi mě předjeli (a skoro bych se vsadil, že se za mnou chvíli vezli) a následně jejich rychlost klesla pod tu, kterou jsem jel, takže jsem jel 200 za nimi a znovu předjížděl - tomu se ale u hobíků vyhnout nelze, protože odhadnout síli na začátku sezony není jednoduché. Za sebe bcy byl proto pro kombinaci výše zmíněných věcí - limit byl 150 závodníků ... kdo přijel bez registrace riskoval, že se nedostane na závod, prostě smůla, Přísnější rozhodčí - poprvé žlutá karta (zastavit, sesednout a znovu se rozjet), podruhé červená. No a možná start ve vlnách - i 150 závodníků je hodně a prvních 5-10 km kola je hustota příliš velká.
Jinak dík - závod byl připraven velmi dobře a tratě jsou fakt hezké.
60+, 29.05.2012 10:39, Reagovat
Jak rad bych si zazavodil v kategorii, kam patrim. DreiLanderCrossTriathlon mi dokonce pripravil 70+! A to ho poradaji starostove tri mest: Horni Plana, Wegsheid a Kollerschlag.
Takze, kdy bude vyhlasena kategorie 60+?
Re: 60+Valda, 29.05.2012 13:14, Reagovat
Milane speciálně tebe vyhlašovali na místě jen jsi se nedostavil k vyhlašování. Protože jsi se sbalil a odjel hned po závodě. Vyhlášení začalo na minutu přesně podle propozic.
hakovaniMartin , 29.05.2012 11:04, Reagovat
Tak doufam, ze vsichni kteri videli nejake hakovani, podali protest protoze jinak je to jen takovy tlachani. Ja zadne hakovani nevidel! Moje plavani je tragicke a hodne sem si toho sjel na kole a jestli se nekde prede mnou hakovalo tak me to poskodilo!
hakovaniMartin , 29.05.2012 11:05, Reagovat
Tak doufam, ze vsichni kteri videli nejake hakovani, podali protest protoze jinak je to jen takovy tlachani. Ja zadne hakovani nevidel! Moje plavani je tragicke a hodne sem si toho sjel na kole a jestli se nekde prede mnou hakovalo tak me to poskodilo!
hakovanivlado, 29.05.2012 19:52, Reagovat
Jako hobík se vyjádřím proti prodloužení plavání na 1000m. Takhle poměr jednotlivých disciplín prakticky odpovídá HIM a IM, navíc je hezké když má závod každý rok stejné tratě.
Pokud opravdu chcete hákování řešit, radši omezit počet účastníků, ať se každý přihlásí předem a zaplatí. Už ten samotný signál od organizátora - jasně daný limit je 150 lidí, ale když je hezky, tak vlastně klidně i víc - říká, že se moc na předem daná pravidla nehledí.
Já samozřejmě chápu, že když někdo přijede na závod, tak ho nechcete poslat domů, a zkazit mu den, ale na druhou stranu, když je na trati hodně lidí, opravdu bez háku se jet "nedá". Když mě pak rozhodčí zastaví, zrovna když mě předjíždí balík, budu mít zkažený den já.
Re: hakovaniValda, 30.05.2012 12:26, Reagovat
podle mě by šlo startovat po kategoriich po 5 minutách - třeba na 3 vlny.
názor, 29.05.2012 21:30, Reagovat
Na naše poměry velmi pěkný závod, já bych navrhoval 8OO - 1OOOm plavání a intervalový start-třeba po kategoriích, myslím že by se to ujalo a naopak možná jako první vlašťovka v ČR přilákalo ještě víc závodníků. Na trati jsem viděl dva velmi silné balíky..-:)
Pohled z druhe strany, 29.05.2012 21:55, Reagovat
Prestoze jsem hobik, jako vetsina zavodniku v Podebradech, tak jsem byl tentokrat na druhe - poradatelske strane. Mj. je to pro zavodnika velmi dobra a zajimava zkusenost. Pri kole jsem stal na krizovatce na konci Sadske smerem na otocku v Kersku, takze jsem Vas videl pekne zblizka a hned dvakrat. Celo zavodu jelo pri obou prujezdech naprosto ciste bez haku. Zhruba uprostred startovniho pole jely tri baliky, kde to misty nebylo uplne korektni a bylo videt, ze mnoho zavodniku nema o pravidlech bezhakove jizdy ani paru nebo na to kasle. V propozicich stalo: "Závodí se dle pravidel TriTour. Kolo bez draftingu." a pravidla TriTour lze najit na http://tritour.etriatlon.cz/pravidla_zavodu_tritour.html . Odhaduji, ze vetsina zavodniku jiz nejaky triatlon jela, dost mozna ze i nejaky "bezhakovy stredak", takze byste meli mit povedomi, jak mate jet. Chci rict, ze je to predevsim o zavodnikove svedomi. Jestli ma nekdo potrebu se vezt v haku na 76. nebo 123. miste, tak je to dost smutne. Argument, ze kdyz Vas vyjede 30 na silnici, ze se bez haku jet neda, neberu: Kazdy si muze hlidat odstup od zavodnika pred sebou a pri predjeti mirne zvolnit. Stejne vetsina z Vas od te skupiny vyrazne neodjede.
Z krizovatky jsem videl, jak rozhodci z motorky baliky rozhaneli minimalne 5x. Zastavit cely balik v 30 km rychlosti na silnici s provozem by si netroufnul nikdo z Vas.
Na zaver poznamky k ruznym radam, jak eliminovat drafting napr. omezenim poctu zavodniku. Zadny poradatel v teto kategorii zavodu neposle nikoho neprihlaseneho domu. Predpokladam, ze nikdo z Vas by nechtel byt v kuzi mojich kolegyn ve stanu, kde se prihlasovalo, a posilat rano v 10:00 neprihlasene zavodniky pryc!
Co byste rekli misto prodlouzeni plavani zvyseni startovneho treba na 1000 Kc? Na ironmanech platite5-10x vic. Ono bohuzel plati, ze "za vice penez, vice muziky" :-) Sorry, vim, ze jsem dlouhej!
Re: Pohled z druhe stranyMajk, 30.05.2012 09:08, Reagovat
A na tech zahranicnich ironmanech se taky prihlasujes na miste? Kdyz uz pises ze zadny poradatel neposle neprihlasene domu...
Re: Re: Pohled z druhe stranyjmaselnik, 30.05.2012 09:15, Reagovat
no na těch, co nejsou vyprodané, úplně v klidu, třeba v Regenu si myslím, že to půjde i letos, stejně jako loni :-)
Re: Pohled z druhe stranyvlado, 31.05.2012 10:20, Reagovat
Například minulý rok na krátkém Doksymanovi byl na Facebooku oznam, že už je kapacita trati naplněna, a přihlašovat se nedá. Takže jsem ráno ani nevyrazil = čili mě v podstatě pořadatel poslal domů. P. Valeš to pak tady na stránkách obhajoval a jistě se s tímto postupem dá souhlasit. Od té doby se přihlašuji na závody předem, nevadí mi to, a myslím si že je to fér pro obě strany. Že je někdo "měkkej" nepříhlášené závodníky poslat pryč chápu, ale přináší to problémy.
Proč se vlastně uvádí kapacita trati, když "žádný pořadatel nepošle ikoho domů"????
Co mě jen tak napadlo:jirka, 30.05.2012 13:26, Reagovat
Jsem hobík, úrovně mizerné. Zaprvé, přišli jsme si zazávodit, pobavit se, užít si to, podat výkon, strávit báječný šťavící den. Buďme tedy shovívaví ke krvelačným výsledkokopům.
Tento triatlon je v mnohém specifický. Je blízko Prahy, je to prvňák v sezóně - všichni jsme nadržení, je to akademické mistrovství ČR, které je i pro nabušence, tratě jsou krátké i pro nás zoufalce – ergo závod má dvojí tvář AMČR a TRITOUR a tak se nás sejde hodně a různé úrovně. A mnozí s ambicemi vyhrát a udělat pro to cokoli. Dodržování pravidel v takovémto prostředí lze, se domnívám, dosáhnout např. tím, že by na podepisovaném papíře o účasti „na vlastní nebezpečí“ by byla i klauzule o non draftingu (tučně a velká písmena).
A dále důslednost. Níže popsané již bylo vymyšleno. Dovedu si představit, že by např. rozhodčí zavedli pro tento závod pravidlo: zjistili jsme hákování čísel xx xy xz, ergo všem těmto závodníkům (kromě STOP ‘n GO) bude k času připočteno xx sekund / minut, za druhé zjištění znova, za třetí disknutí. K tomuto účelu by závodníci byli informováni např. tabulí se svým číslem (na trati kola nebo v depu), případně ukázáním karty žlutá/žlutá/červená. Souhlasím, že to můžou a odnesou i nevinné lilie, ale život není vždy spravedlivý.
Teď mě napadá: pro první půlku by asi šlo na rozšířené silnici před obrátkou zastavit celý balík a nechat je tam 2minuty stát:o)
Zadruhé kapacita závodu: asi by šlo od sebe oddělit akademickou sféru a nás ostatní, i když za sebe (byl jsem hooodně vzadu a nějakou významnou tlačenici na silnici jsem nezažil), závod mě hobíka motivuje i tím, že na startu jsou borci. Asi by šlo omezit účast „profíků“ tím, že by se jim zakázaly neopreny nebo nás hobíků výrazným zvednutím cen případně protažením plavání, ale pokud to má být závod pro veřejnost... tak je to trochu mimo.
Ale pro pořadatele dovedu si představit drastičtější znevýhodnění těch, kteří se rozhodnou přijet bez přihlášení, tak ať to mají za litr nebo za dva. Určitě by to pomohlo lépe plánovat kapacitu depa a další pořadatelské postupy. My jsme platili dopředu a riskovali, že na nás spadne traverza nebo rýmička a nebudeme moci přijet.
Jinak závod se mi líbil, to že MNĚ se nepovedl je jen MOJE vina. I já jsem nevědomky porušil toto pravidlo a nějakých 300m jsem se vezl.
Po přečtení všech návrhů + vlastní zkušenostiMpoch, 30.05.2012 14:35, Reagovat
Když jsem si přečetl celou diskuzi, tak se kloním k:

- prodloužit plavání (trochu se to natáhne (a né že né) a pokud kvůli tomu ubude startujících, tak opět dobře pro kapacitu trati)

- uzavřít komunikaci (bude se poté moci jet po celé šíři) nebo pokud to není možné, tak snížit počet startujících (kloním se k názoru, že u 180 lidí není možné jet fér po celou dobu závodu navíc na neuzavřené trati)

- udělat start ve vlnách po jednotlivých kategoriích - to mi závod ještě více zatraktivní - "své lidí" budu mít přehledně kolem sebe a budu více vtažený v závodu než když jsem "utopený" v mase
Re: Po přečtení všech návrhů + vlastní zkušenostiValda, 30.05.2012 15:46, Reagovat
Mě se líbí start kategorii po cca 5 minutách - prostor je 45 minut - od startu 1. vlny. musí být v 45 minutě všichni na hlavní silnici. Prodloužení plavání situaci nevyřeší.
úcastnické listy ze závodu, 30.05.2012 18:05, Reagovat
Na webu www.sportis.cz jsou k dispozici diplomy včetně cílové fotky závodníka.

Přidat příspěvek

Redakce neručí za obsah komentářů a vyhrazuje si právo na vymazání vulgárních a nevhodných komentářů.
Nadpis:
Jméno:
Email:
sledovat diskuzi emailem
Příspěvek:
Potvrzovací kód:
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
26.4.24Výsledkový servis
17.4.24Youri Keulen a Ashleigh Gentle ovládli triatlon Singapore T100
7.4.24Drama a kontroverze na IRONMAN 70.3 Oceanside 2024: Vítězství Sanderse a Knibb a sporné diskvalifikace.
28.3.24Olympijský šermíř Beran ocenil železnou ženu z Havaje. Stala se sportovcem roku Prahy 14
20.3.24Ironman nedávno aktualizoval svá pravidla, přinášející několik významných změn.
11.3.24Dominance Ditleva a Lee zahájila éru T100 v Miami
2.3.24McKenna a Sodaro ovládli Ironman Nový Zéland
19.2.24Dříve stačilo do tepla jen jezdit a dnes by tam triatlonista pomalu měl bydlet celou zimu, říká Pavel Wohl
6.2.24Mistrovství světa Ironman 70.3 pro rok 2025 míří do Marbelly ve Španělsku
27.1.24Triatlonová komunita není aktuálně úplně kompaktní, rád bych naše prostředí více spojil, říká Petr Soukup