5 věcí, které můžete změnit ještě dnes a zlepšit tak kvalitu svého tréninku

15.09.2009 -
Existuje určitý optimální tréninkový objem, který můžete využít každý týden. Tréninkový objem by se měl odvíjet také od toho, jaký další stres v životě podstupujete. Více stresu=méně tréninku a naopak.

1. Věnujte více času spánku

Většina lidí nespí dostatečně. Jako sportovec potřebujete využít spánku ke kompletní regeneraci. Zvýšenou tréninkovou zátěž (objem/intenzita) byste měli vyvážit právě časem věnovaným zotavení.

2. Tekutiny

Součástí vydechovaných zplodin jsou vodní páry (všimněte si mráčku, který se utvoří při vydechování v zimě).  Přidejte pocení v rámci těžkého tréninku a uvidíte, jak snadno dojde k dehydrataci.

3. Protahování

Po tréninku – vždy byste se měli věnovat protažení svalstva, které bylo namáháno.
Mezi tréninkycelkovému protahování byste měli věnovat  2-3 krát týdně 15-30 minut. Soustřeďte se hlavně na svalové skupiny, jako jsou flexory pánve, hamstringy, gluteální svalstvo a adduktory.  Vydržte v protažení nejméně 30s. Nejen, že zkrácené svaly mohou zabránit efektivnímu pohybu, mohou také vést k bolestem v dolní části páteře.  

4. Reálné cíle

Existuje určitý optimální tréninkový objem, který můžete využít každý týden. Tréninkový objem by se měl odvíjet také od toho, jaký další stres v životě podstupujete.  Více stresu=méně tréninku a naopak.

5. Optimální výživa

Představte si své tělo jako výkonný motor. Bude efektivně pracovat, jen když bude mít dobré palivo. Tankujete na 2** nebo 4****? Důležité je také tankovat ve správnou dobu.
Zaměřte se velmi dobře na své stravovací návyky a možná budete překvapeni kolik drobných změn můžete provést právě zde.

------------------------------------------------
SPort Training Center - www.trenink.etriatlon.cz 

"Zásadní chyby většinou něděláme v objemu, intenzitě ... prostě kondici, chyby děláme v základních dovednostech a stereotypech."

------------------------------------------------

Hodnocení:
Přečteno 5211x

Komentáře

RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
23.8.19Tak skvělou atmosféru jsem ještě nezažila, říká Lucie Šnebergerová po IM Kalmar
22.8.19Bronz ze Žiliny je super, říká Radim Grebik po EP juniorů
21.8.19Do Karlových Varů opět zamíří hvězdy světového triatlonu
19.8.19Tomáš Řenč - 7:54:07. Erbenová zlatá a Kočař třetí na Xterra Germany. Junioři berou další podium v EP. Pálavarace a IM Kodaň.
16.8.19Český pohár v dlouhém triatlonu pokračuje na Pálavě
15.8.19Vít Svozil a Eliška Gregorová ovládli Nanosilver Epic3Challenge 2019
14.8.19"Ještě teď nemůžu uvěřit, že to klaplo," říká Milan Svoboda
12.8.19Závod snů pro Jakuba Langhammera
6.8.19Ironman Tallin, Valachy Man, Norseman
5.8.19NA SLOVAKMANOVI POTVRDILA SVOU DOMINANCI SIMONA KŘIVÁNKOVÁ