5 věcí, které můžete změnit ještě dnes a zlepšit tak kvalitu svého tréninku

15.09.2009 -
Existuje určitý optimální tréninkový objem, který můžete využít každý týden. Tréninkový objem by se měl odvíjet také od toho, jaký další stres v životě podstupujete. Více stresu=méně tréninku a naopak.

1. Věnujte více času spánku

Většina lidí nespí dostatečně. Jako sportovec potřebujete využít spánku ke kompletní regeneraci. Zvýšenou tréninkovou zátěž (objem/intenzita) byste měli vyvážit právě časem věnovaným zotavení.

2. Tekutiny

Součástí vydechovaných zplodin jsou vodní páry (všimněte si mráčku, který se utvoří při vydechování v zimě).  Přidejte pocení v rámci těžkého tréninku a uvidíte, jak snadno dojde k dehydrataci.

3. Protahování

Po tréninku – vždy byste se měli věnovat protažení svalstva, které bylo namáháno.
Mezi tréninkycelkovému protahování byste měli věnovat  2-3 krát týdně 15-30 minut. Soustřeďte se hlavně na svalové skupiny, jako jsou flexory pánve, hamstringy, gluteální svalstvo a adduktory.  Vydržte v protažení nejméně 30s. Nejen, že zkrácené svaly mohou zabránit efektivnímu pohybu, mohou také vést k bolestem v dolní části páteře.  

4. Reálné cíle

Existuje určitý optimální tréninkový objem, který můžete využít každý týden. Tréninkový objem by se měl odvíjet také od toho, jaký další stres v životě podstupujete.  Více stresu=méně tréninku a naopak.

5. Optimální výživa

Představte si své tělo jako výkonný motor. Bude efektivně pracovat, jen když bude mít dobré palivo. Tankujete na 2** nebo 4****? Důležité je také tankovat ve správnou dobu.
Zaměřte se velmi dobře na své stravovací návyky a možná budete překvapeni kolik drobných změn můžete provést právě zde.

------------------------------------------------
SPort Training Center - www.trenink.etriatlon.cz 

"Zásadní chyby většinou něděláme v objemu, intenzitě ... prostě kondici, chyby děláme v základních dovednostech a stereotypech."

------------------------------------------------

Hodnocení:
Přečteno 5410x

Komentáře

RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
15.5.20ME ve sprint triatlonu zrušeno
3.5.20Race report: Triatlon North Africa – závod, na kterém necháte plíce i srdce
29.4.20EVROPSKÝ POHÁR JUNIORŮ V TÁBOŘE SE LETOS NEUSKUTEČNÍ
29.4.20Už v červnu se pojedou v Račicích triatlony, sprint ITC a intervalový 1/2ironman
23.4.20Nucená pauza mi snad prospěje a dodá další chuť, říká Ondra Teplý
15.4.20ČTA má připravené tři scénáře k průběhu letošní sezony
9.4.20Přešel jsem do udržovacího módu, říká Petr Vabroušek
7.4.20Nemá teď žádný význam honit maximální zátěž, říká Vendula Frintová
4.4.20MEZINÁRODNÍ TRIATLONOVÁ UNIE PRODLOUŽILA POZASTAVENÍ AKTIVIT DO 30. ČERVNA
3.4.20Nevěřím tomu, že si letos zazávodíme někde v zahraničí, říká Simona Křivánková