5 věcí, které můžete změnit ještě dnes a zlepšit tak kvalitu svého tréninku

Existuje určitý optimální tréninkový objem, který můžete využít každý týden. Tréninkový objem by se měl odvíjet také od toho, jaký další stres v životě podstupujete. Více stresu=méně tréninku a naopak.
15.09.2009 - Eva Novotná
Rubrika: nepozizivame>Inline>Odborné články Diskuze

Jak dobře využít čas věnovaný tréninku na Ironman

Mít nějaká ta kila navíc při Ironmanu vás může opravdu výrazně zpomalit. Nejen, že vyžadují energii navíc, ale nadbytečný tuk také snižuje schopnost „zápalu boje“, která je právě zde tak potřebná.
02.09.2009 - Eva Novotná
Rubrika: nepozizivame>Inline>Odborné články Diskuze

Ironman dream

Vzpomínám na svůj první triatlon. Pamatuji si na ten strach. Všichni vypadali tak vážně a profesionálně. A pak jsem tam byl já. Cítil jsem jak vyčnívám.

Pivo a sportovní výkon

V denním tisku nebo v hovorech sportovců se občas objeví názor, že pivo je pro sportovce nejlepší iontový nebo regenerační nápoj. Základem pro zjištění vhodnosti piva pro sportovce je porovnat obsahy nejdůležitějších živin, minerálních látek a vitamínů s doporučeními pro sportovní výživu.

Řízená výživa před a při vytrvalostním závodu

Článek je psán pro zátěže, kde z hlediska fyziologického a biochemického nastává typický vytrvalostní výkon po 45 až 60 minutách výkonu i bez ohledu na to, v jakém režimu probíhá svalová činnost, ale výkon probíhá nepřetržitě.

Voda – nejdůležitější složka výživy

Odpornou kombinaci slov „Pitný režim“ nemám rád. Termín „Stravovací režim“ by měl být v podstatě používán více a také se nepoužívá. I když na druhou stranu to dobře vyjadřuje situaci, že člověk musí být do pití někdy nucen.

Pálení tuku u vytrvalců – základ výkonnosti

Častým problémem vytrvalců je situace, kdy si stěžují na špatnou výkonnost a při zátěžovém testu je zjištěno, že jsou mimo oblast spalování tuku. Tedy že jejich organismus se přeladil při výkonu ze spalování tuku na spalování glykogenu.

Ovoce a zelenina – značný problém ve výživě sportovců

Drtivá většina jídelníčků, které mi prošly rukama měly jednu zásadní chybu. Ta chyba ve výživě se stále opakuje, a to se jídelníčky zabývám již od konce 60. let, což je dávno před tím, než se většině matek současných čtenářů webu povedlo zapomenout vzít antikoncepční tabletu.

Jak nejlépe užívat doplňky kloubní výživy?

Klouby a kosti jsou zatěžovány nejen sportovní aktivitou, ale i degenerativními změnami způsobenými věkem nebo životním stylem. Je třeba mít na vědomí, že sportovní výkon je ovlivňován i kvalitou pasivních složek pohybového aparátu (kosti, klouby, šlachy).

Rozhovor s odborníkem na výživu a sportovními suplementy

S Petrem Novákem, uznávaným odborníkem na výživu, navázal etrialon.cz spolupráci. Budeme pravidelně přinášet články a rozhovory na téma sportovní výživové doplňky.
11.02.2009 - Lukáš Slatinský
Rubrika: nepozizivame>Inline>Odborné články>Výživa, pitný režim Diskuze
Počet položek: 46položek na stránku: 1 2 3 4 5 > >|
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
10.7.20Přes zimu jsem se věnoval sprintům a vyplatilo se, říká Jan Volár
8.7.20Helena Karásková ovládla první závod tuzemské Xterry - Dachsman
6.7.20Jan Volár získal double v nabité račické konkurenci
2.7.20Nechtěl jsem na trati trávit víc času, než bylo potřeba, říká Tomáš Řenč
30.6.20Dobříšský Tvrďák se stal letos kořistí Standy Holička a Mirky Paulů
29.6.20Favorité nezaváhali. První závod terénního poháru ovládli Kočař a Karásková
26.6.20Zintenzivnění tréninku za to stálo, říká Julie Balcarová
22.6.20Zikmund a Řenč vládli víkendu v Račicích.
19.6.20Doma mám perfektní podmínky pro přípravu, říká Vendula Frintová
17.6.20Kde si zazávodit v následujících víkendech?