Přechod z hliníku na karbon na vlastní kůži

10.04.2008 -
Tak i já jsme podlehl mediální a reklamní masáži a pořídil si karbonový rám. Tento skvostný materiál hraje ve světě cyklistiky už delší dobu prim a doslova si ji podmanil. Rám ze slitiny hliníku italské značky WILLIER vystřídal opět Ital, ale tentokráte z dílny DE ROSA.
Karbonová vlákna jsou běžnou součástí světa cyklistiky a právem. Jsou nejlehčí, nejpevnější a pruží beze změny vlastností materiálu. Vhodnou skladbou je možné dosáhnout požadovaných vlastností. Také nejpomaleji stárnou - mají nejpříznivější únavové charakteristiky a nekorodují. Navíc umí absorbovat rázy a tudíž zpříjemňují jízdu a co se týče designu jsou nenapodobitelné… 

Nevýhodou však zůstává vysoká cena, která bude vždy dražší než u rámu ze slitiny hliníku. Odborníci dnes varují před levnými karbonovými rámy z Ásie, které co do vlastností zaostávají za renomovanými značkami. Ale spotřebitelům nezbývá než věřit těmto hlasům a doufat, že to nejsou jen plané výkřiky marketingových oddělení…

Ovšem, jak se zdá cena špičkových rámů pro profíky nezná hranice podobně jako barel ropy.

KARBONOVÁ DE ROSA

Historie této značky sáhá až do 1953, kdy "mistr" De Rosa vyrobil první silniční závodní rám.
Od začátku byla značka proslulá precizní zpracování a vysokou kvalitu. Až do roku 1991 vyráběl zásadně ocelová kola a vypracoval se na takovou úroveň, že v mnoha směrech udával trendy ve vývoji silničních speciálů. Věhlas této značky potvrzuje i sám velký Eddy Merckx. Byl to právě on, kdo se po skončení kariéry učil u De Rosy, jak navrhovat a zpracovávat rámy.

V devadesátých letech dvacátého století zahájili v dílně DE ROSA výrobu titanových rámů a kupodivu až od roku 1996 začali s duralem. V novém tisíciletí již hrál první housle KARBON.

Značka DE ROSA se pyšní kvalitním zpracováním a prvotřídním designem, tak jak se to u italských kol sluší a patří. Někteří tuto značku označují, že je to právě ona, kdo udává trendy, zpracování a barvené dotažení jednotlivých kol.


Karbonový rám DE ROSA KING

Z HLINÍKU NA KARBON

Když přesedláte z průměrného rámu z hliníkové slitiny na karbon, musíte uznat, že rozdíl je to znatelný. Zejména přenos síly při šlápnutí je něco nepopsatelného. Přispívá tomu i sloping horní rámové trubky, jenž by měl způsobit větší tuhost rámu.

Kolo na sebemenší podměty skvěle akceleruje a stejně dobře drží rychlost. Vyzkoušel jsem i nerovnou silnici, kterou mám velmi zažitou a byl jsem zvědav jak obstojí mýtus, že rám zlepšuje jízdní komfort…

Musím uznat, že pohlcování drobných otřesů opravdu není výmysl, ale příjemná skutečnost.

Ovšem stále se musí šlapat a stále musí srdce pumpovat do žil okysličenou krev a rozhodně koupí karbonového rámu nestoupne vaše výkonnost ani o píď. Ale řádně si zpříjemníte trénink a vaše oko nad krásou karbonu dozajista zaplesá, když zaklapnete pedály…

 
Triatlonová hrazda PROFILE DESIGN T2+ dává tušit, že se bych rád pozvolna přešel ke středním tratím. Tuto hrazdu můžete dokonce zakoupit v našem e-shopu zde


Karbonové kliky FSA, pedály TIME


Sloping bývá živější a rám má větší tuhost. Výhoda je v nižší váze a při použití karbonové sedlovky je větši prostor pro její pružení


Řazení jedině z Apeninského poloostrova. CAMPAGNOLO forever!!!!!!


Údajně obrovskou výhodou slopingu pro výrobce je jednodušší velikostní rozlišení. Zpravidla stačí tři velikosti. U klasické stavby rámu často i sedm velikostí nedostačuje.


Rám je z koupen z druhé ruky, ale takřka bez škrábnutí :-) Před koupí jsme měl dva požadavky. Aby byl karbonový a pyšnil se Made in Italy. A že je to dokonce DE ROSA, tak to je skvělý bonus


V další etapě přijdou na řadu nová zapletení kola.... mám již vyhlédnuté Campagnolo Zonda :-) prohlédnout si je můžete zde



moje maličkost - předchozí WILIER ESCAPE (slitina z hliníku) sloužil jako švýcarské hodinky...

Hodnocení:
Přečteno 6354x

Komentáře

RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
2.3.24McKenna a Sodaro ovládli Ironman Nový Zéland
19.2.24Dříve stačilo do tepla jen jezdit a dnes by tam triatlonista pomalu měl bydlet celou zimu, říká Pavel Wohl
6.2.24Mistrovství světa Ironman 70.3 pro rok 2025 míří do Marbelly ve Španělsku
27.1.24Triatlonová komunita není aktuálně úplně kompaktní, rád bych naše prostředí více spojil, říká Petr Soukup
21.1.24Skvělé, že někteří profíci dají nahlédnout, jak trénují, říká Roman Procházka
10.1.24Luxusní kola si své zákazníky vždy najdou, říká mechanik Michal Kohoutek.
21.12.23Mým snem je účast na největším sportovním svátku světa, říká Tereza Zimovjanová
17.12.23Já zastávám názor, že Havaj je Havaj, říká Petr Lukosz
5.12.23Příští sezona bude poslední. Těším se na premiéru IM Hradec Králové, říká Tomáš Bednář
27.11.23Snažíme se kvalifikovat na olympiádu v Paříži 2024, říká Daniel Noah