HED Jet 2010

17.02.2010 -
Představení kol HED řady Jet. Jedná se o plášťová kola s vysokým ráfkem.

Kolo Scott Plasma Ain Alar Juhansona s koly HED Jet 6

 

Základní modely jsou  Jet 4 C2, Jet 6 C2 a Jet 9 C2. 

Všechny modely se dodávají jak v základním provedení pro zatížení:

  •  86 kg (jezdec + výbava)
  • Stallion build  dimenzováno pro  zatížen 87-104 kg. Stallion build má pevnější výplet (20drátů v předu/28 drátů v zadu). Firma HED nabízí  kola v tomto provedení za stejnou cenu. Nárůst hmotnosti je u tohoto provedení  cca. 100g.

Celá modelová řada Jet se vyrábí i v provedení  Flamme Rouge. Provedení  Flamme Rouge je novinkou roku 2009, jedná se o kola s náboji s karbonovým vnějším obalem, titanovou stavbou a keramickými ložisky.  Další redukce hmotnosti je dosaženo  titanovými  rychloupínáky. Ráfky jou kombinací slitiny skandia a karbonu.

To samozřejmě přináší ještě lepší jízdní vlastnosti, při snížení celkové hmotnosti. Stejně jako u základních modelů i zde HED nabízí provedení  Stallion build.

Aby toho dělení nebylo málo, jednotlivá zadní kola Jet lze objednat s PowerTapem  PRO+, SL+ nebo  SLC+ (měřičem výkonu).

HED Jet 4 C2

Nový model  pro rok 2010. Kola jsou postavena na nábojích  Sonic (2/4 ložiska ), plášťové ráfky C2 s šířkou23mm, karbonová nástavba ráfku (výška 45mm) a vysoce kvalitní černé ploché dráty.

Předností tohoto modelu je vysoká tuhost a dobré jízdní vlastnosti při silném bočním větru. Proto se tato kola doporučují  závodníkům s nižší hmotností nebo do nepříznivých povětrnostních podmínek. Na prototypu kol  Jet 4 C2 zvítězila v roce 2008 na Hawai Chrissie Wellington.

HED Jet 6 C2

Kola  Jet 6 byla první plášťová aero kola, to však neznamená, že by se na nich od roku 1990 nic nezměnilo.  Na vývoji těchto kol se stále pracuje a důkazem toho je nejen největší zastoupení tohoto modelu  mezi  hoby závodníky, ale také vítězství ať již Chrissii Wellington a nebo dosažení nejrychlejšího času kola na Hawai v roce 2008 (Ain Alar Juhanson).

HED Jet 9 C2

První kola s výškou ráfku 90mm Jet 9 byla vyrobena již v roce 1995 a do sériové výroby přišla o rok později. Od prvního uvedení na trh prošla tato kola dlouhým vývojem ať již v oblasti použití nových materiálů nebo v oblasti aerodynamiky.  Kola jsou vhodná jak pro časovky  a  triatlon.  Vzhledem ke svým vlastnostem se doporučují pro rychlosti nad 40km/h. Často se používá kombinace předního kola Jet 9 se zadním diskovým kolem (např.HED Jet disc nebo HED Stinger disc) nebo naopak kombinace zadního kola Jet 9 (tam kde není při závodech povoleno diskové kolo) a předního kola  Jet 4 nebo Jet 6.

HED Jet 4 FR

Hmotnost: přední kolo 696g
Zadní kolo 857g
Pár 1553g

HED Jet 6 FR

Hmotnost: přední kolo 744g
Zadní kolo 954g
Pár 1694g

HED Jet 9 FR

Hmotnost: přední kolo 775g
Zadní kolo 959g
Pár 1734g

 

Martin Šimáček  www.Icyklo.cz - partner Etriatlon Team

 

Hodnocení:
Přečteno 1307x

Komentáře

RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
8.2.23Mám radost, ale ambice směřovaly k nejvyššímu stupínku, říká Pavel Wohl
6.2.23Havaj pro ženy, Nice pro muže – model konání MS
1.2.23Úbytek odtrénovaných hodin naštěstí výkonnost neovlinil, říká Simona Křivánková
30.1.23České žně na Isramanu
28.1.23Stříbro! Marek Rauchfuss veze další medaili z mistrovství Evropy v zimním triatlonu
27.1.23Petr Soukup vybojoval stříbrnou medaili na XTERRA South Africa
25.1.23Stručný pohled do historie havajského Ironmana
22.1.23Trochu inspirace po Vánocích - somatotypy šampiónů
22.1.23Zásady sportovního tréninku.
29.5.22Triatlonista Grebík vstoupil do olympijské kvalifikace senzačním 7. místem na Světovém poháru! Volár obsadil na ME v super sprintu 15. místo