Co najdete, když otevřete šatník sportovkyně? Kultovní značky, které musíte mít!

13.12.2020 -
Běžkyně, cyklistky, náruživé turistky, lyžařky a drsné snowboarďačky nám otevřely šatníky. Co jsme zjistili? Že milují styl, ale na funkčnost rozhodně nedají dopustit. Pohodlí, komfort a uvolněný styl je rozhodně to, co dneska sportovkyně hledají.


Jak to tedy s kultovkami vypadá?

Ač se to nezdá, právě značky a samotné střihy oblečení jsou dobrým indikátorem, který vypovídá o samotném přístupu (nejen) žen ke sportu, jejich stylu a příslušnosti k dané sportovní komunitě. Milé sportovkyně, jistě nám dáte za pravdu, že ve vašem šatníku se také nachází kousky, které prostě patří k vašemu milovanému sportu. Příslušností k těmto pomyslným kultům dáváme v podstatě najevo svou sportovní osobnost, originalitu a výjimečnost. A o to přeci ve sportu do jisté míry (bez urážky) jde. Preferujeme takové značky sportovní módy možná i díky příběhu, který za jejich vznikem často stojí. Ptáte se proč?  

Ženy a  kultovky: Ano či ne?

To si pište, že ano. Říkají ženy. A co na to samotní výrobci? V zásadě jsou stejného názoru jako ony. Přeci, co může oku polahodit více než pohled na běžkyni v pěkně padnoucích legínách, nebo na cyklistku, která projíždí divokou krajinou a v technickém sjezdu bravurně zvládá techniku jízdy a navíc u toho ještě stejně dobře vypadá, také není špatný pohled. Věříme, že jsme sportovkyně neurazili, neboť je jasné, že jde především o nás, naše pohodlí a dobrý pocit z jakéhokoliv sportovního výkonu. Ale jak to tak bývá, tak zakladatelé a návrháři značek bývají většinou muži. Není to náhoda? 

Proč je oblečení tak důležité?

Ať už pomyslíme na kterýkoliv sport a zaměříme se zvláště pak na ty outdoorové, všechny popisují jedno - pohyb ve volné přírodě, možnost překonávat své limity a leckdy i překonávání nesnadných terénů. A to prostě bez kvalitního oblečení, které k tomu patří, nelze. Martin Vítek z LBS sportu, kde poskytují i odborné poradenství pro své zákazníky a zákaznice v otázkách sportovní výbavy, tvrdí: „ V nekvalitním oblečení ztrácí pohyb v terénu to pravé kouzlo. Troufáme si tvrdit, že ženy tuto skutečnost řeší o něco více, z čehož je patrné, jak dnes dokáže být vývoj dámské sportovní módy progresivní. Ženy se chtějí cítit komfortně, žensky. Jsou to stále ženy, které mají na sportovní výbavu specifické požadavky.“


Kultovky a jejich příběhy 

Dotout

Tato značka sportovního oblečení pochází z Itálie. Což je patrné na samotném designu, stylu i střihu produktů. Dotout prezentuje cyklistiku a sport jako životní styl.  Prostředek pro sdílení společných chvil zábavným, moderním a zdravým způsobem. I proto v nabídce italské značky najdeme oblečení pro všechny druhy cyklistiky, včetně MTB nebo městské a čistě volnočasové cyklistiky. Dotout je po všech stránkách pokroková značka. Každý dres, kraťasy a další kousky jejich kolekce disponují praktickými doplňky jako je použití reflexních nebo nepromokavých kapes nebo inteligentně umístěných strečových a ventilačních panelů. Použití špičkových materiálů, včetně třeba populární vlny nebo ultra-lehkých tkanin pro letní teploty, je samozřejmostí. Kolekci značky doplňuje široká řada produktů pro podzimní a zimní cyklistiku. Dotout prezentuje i řadu přileb pro silniční, MTB i městskou cyklistiku. Zajímavostí je pak projekt Kabrio, který využívá výměnných krytů přilby v několika barvách pro lepší aerodynamiku přilby a snadnou proměnu designu. Pro Dotout jde totiž styl ruku v ruce s funkcí a kvalitou.

Maloja 


Relativně mladá německá značka, která si však díky své originalitě cyklo oblečků získala mnoho fanoušků. Začala se hojně vyskytovat i v českých bikových, gravelových revírech. Možná je to díky švýcarské inspiraci a šik pojetí, které mnohdy připomínají oblečení naplňující představy městské slečinky s duší bikerky. Spousty barev, velké linie, indiánské, norské a jiné motivy, to vše člověk nalezne v kolekci oblečení, které vás bude doopravdy bavit.  Maloja v sobě totiž kloubí pestré možnosti sportovního a adrenalinového vyžití. Středisko se nachází na břehu jezera, které leží na úpatí hor. Ve firmě navrhuje oblečení několik žen i mužů. 


KV +

Značka byla založena v roce 1998 jako KV2 v Dongiu, které leží na jihu Švýcarska v Ticinu. Blízké hory ji pomáhají značce najít tu správnou inspiraci pro vyjádření firemní filosofie. V roce 2004 došlo ke změně loga značky z KV2 na KV+. Nová podoba firemní identity přinesla dynamické rozšíření povědomí o KV+ a zajistila lepší viditelnost celé společnosti.

V nabídce naleznete běžecké a turistické hole, sportovní, funkčního vybavení pro běžecké lyžování. Za několik let působení na světovém trhu byly produkty otestovány na závodech Světového poháru i na Olympijských hrách a osvědčily se. 


OCHUTNÁVKA PRODUKTŮ 

Oblečení 

KV+ JACKET ARTICO JACKET UNISEX Petrol/Grey 8V106-6 | LBS Sport (lbs-sport.cz)


MALOJA NESHAM. Monnless | LBS Sport (lbs-sport.cz)


DOTOUT FANATICA WOOL JERSEY Grey/Multicolor A20W510-604 | LBS Sport (lbs-sport.cz)


DOTOUT VERTO W JACKET Blue A19W600 | LBS Sport (lbs-sport.cz)


DOPLŇKY

KV2 KV+ KV Plus - THERMO WAIST BAG PINK


KV+ ST.MORITZ – red 6A12-104 | LBS Sport (lbs-sport.cz)


MALOJA PROMULINSM. Alprose | LBS Sport (lbs-sport.cz)

Hodnocení:
Přečteno 1624x
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
7.6.23Společné soustředění jsou prostě OHROMNÉ, říká Petr Bludský
5.6.23Tragický IRONMAN Hamburg
2.6.23Je to "triatlonový jackpot", okomentovala Jana Richtrová své zařazení do Zwift Academy Tri
1.6.23Triatlonisté budou bojovat o evropské tituly u královského paláce v Madridu. Startuje také domácí sezona
30.5.23Naslouchejte „starým“ zkušeným kapacitám, říká Tomáš Racek
25.5.23Mojí strategií bylo hlavně dokončit, říká Tomáš Řenč
24.5.23V dlouhém triatlonu vidím svůj největší výkonnostní potenciál, říká Pavel Wohl
22.5.23V dnešní době děti nemají základní dovednosti, říká Jan Strangmuller
19.5.23Trvalo několik hodin, než jsem to vlastně celé zpracovala, říká Bára Besperát po IM 70.3 Mallorca
15.5.23Petr Vabroušek hodnotí 1. místo na HimalayanXtri