Vítěz z Krušnomana míří na Czechmana

Etriatlon.cz Vám přináší exkluzivní rozhovor s překvapivým vítězem v Krušných horách s Václavem Holubem. S cyklistkou začal v roce 2007 a nyní by rád okusil delší triatlonové distance. Mají se obávat specialisté na dlouhé tratě tohoto nového objevu?
 
Zpět
Zobrazit článek
Jak je to jen mozne?Jirka, 8.05.2012 07:33, Reagovat
Cituji Vaclava Holuba "Přes zimu chodím doplňkově běhat, na kolo to moc nejde a trenažér mě vůbec nebaví, tak jsem si říkal, že bych to mohl zkusit." a take "Běh zahrnuji tak 3 - 5 do měsíce".

Je vubec mozne, aby clovek, ktery min. beha, pres zimu prakticky netrenuje (nebo alespon to tak z rozhovoru vyznelo), mel o tridu nejrychlejsi kolo a 4-ty nejrychlejsi 15 km beh (jen o cca 3 min horsi nez Petr Vabrousek)??

Je to vynikajici uspech Vaclava Holuba a smekam klobouk pred nim....nicmene jestli on nas ten Vasek s tim mnozstvim treninku jen "nelakuje" :-)? A pokud opravdu "nelakuje", tak jak je to sakra mozne, ze nekdo ma tak brutalni vykonnost pri min. treninku? :-)

Ocenil bych nazor odbornejsi casti verejnosti na toto tema?

Predem diky.


Re: Jak je to jen mozne?J, 8.05.2012 08:37, Reagovat
Pokud netrenuje treba jako Martin Matula, Petra Vabrouska trenink moc nebavi, tak hodne zavodi, tak to mame v cechach vyjimecne osobnosti, nebo zdravy vzduch.
Re: Re: Jak je to jen mozne?Makarov, 8.05.2012 09:39, Reagovat
No ale proč teda ten zdravý vzduch nemůžu dýchat taky!?!?! :-))) Každopádně velká gratulace Vaškovi a jsem zvědavý, jak dopadne na Czechmanovi. Právě jsem se chtěl zeptal po článku z Krušnomana, jak je na tom s plaváním a jestli nechce zkust nějaký triatlon. Zajímalo by mě, jestli Vašek někdy zkoušel plavat nějaký úsek v bazéně na čas, abychom měli představu o jeho výkonnosti. Každopádně přeji, ať to na Czechmanu vyjde, navíc to bude další závodník, kterýmůže zdramatizovat už tak napínavý souboj!
Re: Re: Re: Jak je to jen mozne?Jarda Dražan, 8.05.2012 13:10, Reagovat
Nevím, jak Vašek plave teď, ale loni se zúčastnil Novokníského triatlonu (který vyhrál) a v plavání na 400m ve Vltavě zůstal za mnou o víc jak minutu, takže plavání by chtělo ještě zlepšit (pokud se tak již nestalo:-)). Jinak měl druhý nejrychlejší běh a pochopitelně s přehledem vyhrál cyklistickou část.

Výsledky zde: http://www.vlaska.cz/index.php?docs&file=114
Re: Re: Re: Re: Jak je to jen mozne?Vašek, 8.05.2012 17:20, Reagovat
Ahoj, s tím plaváním to není pořád žádná sláva :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to jen mozne?kolobka, 11.05.2012 10:41, Reagovat
... trochu Vám závidím, to kolo, o tom není debata, ale Vám stačí na zlepšení plavání chodit pravidelně do vířivky po tréninku na regeneraci jen s malou změnou. Nesedět tam jen tak, ale ležet natažený na hladině a rukama udržovat rovnováhu, na břiše , zádech či se otáčet jako špekáček a podobně.

Už jen tím se asi hodně zlepšíte, takovou vidinu zlepšení tak snadno bych chtěl mít taky. :-)))
Re: Re: Jak je to jen mozne?POK, 9.05.2012 10:47, Reagovat
Predem gartulace k vitezstvi.
A jedina odpoved jak je to mozne, je v tom ze kolo dela na zaverecnem vysledku triatlonu 70 %. 20% dela beh a jen 10% plavani. Takze se tesim na tebe na Czechmanu. Tam te sic preplavu a ty okolo mne nasledne profrcis predpokladam tak 45 km/h az z toho liznu prikop a nebudu verit jak je toto mozne. Cus Pok
Re: Re: Re: Jak je to jen mozne?Djaf, 9.05.2012 15:23, Reagovat
to s procenty je kravina.. každá disciplína dělá tolik procent, kolik si díky ní na ostatní vyjedeš minut náskoku! (nebo ztráty)
Re: Re: Re: Re: Jak je to jen mozne?Adéla, 10.05.2012 12:45, Reagovat
Tak to bych nesouhlasila. Souhlasím s procenty. Jela jsem sice jen jeden slouhý triatlon a několk krátkých, ale plavání nic nerozhoduje. Pokud "lítáš" na kole, tak sjedeš ztrátu z plavání dost snadno.
Re: Jak je to jen mozne?, 8.05.2012 11:28, Reagovat
1. Venco seš řízek! Gratuluju!
2.Vašek je výbornej cyklista a talent, a na rozdíl od většiny triatletů umí rychle přejet i kopec - to dělá ten rozdíl na tomhle typu trati. I na rovinaté trati by v cyklistické části zvítězil, ale už ne s takovým náskokem.
Re: Jak je to jen mozne?Vašek, 8.05.2012 17:14, Reagovat
Ahoj, ohledně mého tréninku bych to rád uvedl na pravou míru. Běhat 3 - 5 měsíčně chodím přes závodní sezónu, jako doplněk ke kolu. Na kole mám za letošní rok najeto cca 3 tis. km, celkově na kole najedu za celý rok kolem 9 tis. (v průměru). Přes zimu dělám ostatní sporty (veslování na trenažéru, běžky a běh). Je to něco kolem 16 - 18 hodin za měsíc. Tak doufám, že bude spokojenost s mým know how:-)
Re: Re: Jak je to jen mozne?Jirka, 8.05.2012 18:01, Reagovat
Vasku, diky, ze jsi nas nechal trosku nahlednout "pod poklicku" :)

Jak jiz psal "Kure"...tak jsi rizek!! Smekam...

Jirka (ten, co to tu zacal...)
Re: Re: Jak je to jen mozne?Ondřej, 9.05.2012 00:30, Reagovat
Hmmm.... Tak to trénuju víc než ty. Jaktože ještě nejsem Mistr ČR? :-))))

Samozřejmě gratuluju.
trénink, 8.05.2012 17:51, Reagovat
Mým pohledem - jako cyklista jsem měl před duatlonem naběháno 350km, z toho 140km závodních, předloni jsem na druhém běhu dal i Zadáka (kontroloval pozici) ... Na kole najeto 6500km, za uplynulých 8sezón 165 000km a je mi to k ... Sice jsem jel bez hrazdy, ale stejně to není špička (víc kopců by mi nevadilo) - ve druhém běhu jsem byl letos marnej, oblíbené kopce vůbec nešly (za celý závod jsem snědl 1,5 gelu, což bylo asi i tím) - tzn. není důležité mít stovky hodin odtrénováno, Krušnoman je specifický a kdejací "hobíci cyklisté" mají excelentní výkonnost a umí ji přenést i do běhu.
NespravedlnostAleš B., 8.05.2012 19:27, Reagovat
Jestli někdo říká,že tento sport a hlavně běh je spravedlivý sport,že údajně všichni stojí na start čáře tak totální nesmysl.Toto je názorný příklad.Někdo dře,maká.Systematicky s hlavou,ale pak přijde jakýkoliv týpek,který potrénuje a je vymalováno.Rozhodně to není spravedlivý,ale s tím se nic nedá dělat.
Re: NespravedlnostMakarov, 8.05.2012 19:57, Reagovat
Myslím si, že to spravedlivý je. Náš sport (triatlon/duatlon/ i cyklistika jako taková) je hodně spravedlivý sport, protože jak píšete, každý stojí na startovní čáře, každý si to protrpí (jak i Petr Vabroušek občas po nějakém závodě zmíní, i jeho to bolí). Ale samozřejmě že zde hraje (tak jako v každém jiném sportovním odvětví, ale i v dalších oblastech lidského života) talent. Znám lidi, kteří odtrénují míň hodin než já a na závodech jsou mi rovnocennými soupeři (pomiňme fakt, jak kdo trénuje, jaké používá metody atd.), jde o to, že někdo je prostě talentovanější a jeho tělo je schopno podat stejný výkon s menším počtem odtrénovaných hodin. Já jsem naopak typický představitel tvrdé dřiny a mnoha hodin tréninku, co si neodtrénuju, to nemám, ale tak to prostě je, nemá cenu proti tomu bojovat, nebo se kvůli tomu rozčilovat.
Re: Re: NespravedlnostJirka, 8.05.2012 20:56, Reagovat
Lepe bych to nenapsal :-) ...jinymi slovy souhlas s Makarovem.
Re: NespravedlnostOndřej, 9.05.2012 00:33, Reagovat
Hele, o tom bych mohl vyprávět.
Já jezdím hlavně biky, na závody nás jezdí skupina pěti kámošů, přičemž já trénuju dohromady víc, než ty zbylí čtyři dohromady.
No a stejně se často z nás pěti umisťuju jako druhý. Ten jeden kámoš prostě vůbec netrénuje, ale jezdí mu to jak........
Re: NespravedlnostPok, 9.05.2012 10:55, Reagovat
Jedine co je dle mne nesparvedlive na tomto sportu, je " ZE MAME KAZDY JINE VYBAVENI". Napr. ted jsem si koupil po 15 letech nove kolo a jsem razem o 5 km/h na prumeru rychlejsi. Pro mne je to doslova neuveritelne, ze to dela az takovy rozdil. A dobri cikliste maji dle mne nejvetsi + v triatlonu. Pokud naplavete az 5 min. na dobreho ciklistu, tak ten Vam to vrati klidne jiz na 5 km. Na 30 km je Vam schopny dobry ciklista nalozit vpohode 15 min. Pok
Re: Re: Jak je to jen mozne?POK, 9.05.2012 10:47, Reagovat
Predem gartulace k vitezstvi.
A jedina odpoved jak je to mozne, je v tom ze kolo dela na zaverecnem vysledku triatlonu 70 %. 20% dela beh a jen 10% plavani. Takze se tesim na tebe na Czechmanu. Tam te sic preplavu a ty okolo mne nasledne profrcis predpokladam tak 45 km/h az z toho liznu prikop a nebudu verit jak je toto mozne. Cus Pok
Re: NespravedlnostPok, 9.05.2012 10:56, Reagovat
Jedine co je dle mne nesparvedlive na tomto sportu, je " ZE MAME KAZDY JINE VYBAVENI". Napr. ted jsem si koupil po 15 letech nove kolo a jsem razem o 5 km/h na prumeru rychlejsi. Pro mne je to doslova neuveritelne, ze to dela az takovy rozdil. A dobri cikliste maji dle mne nejvetsi + v triatlonu. Pokud naplavete az 5 min. na dobreho ciklistu, tak ten Vam to vrati klidne jiz na 5 km. Na 30 km je Vam schopny dobry ciklista nalozit vpohode 15 min. Pok
Re: Re: Nespravedlnostjmaselnik, 9.05.2012 13:41, Reagovat
5kmph na průměru výměnou kola? Takový rozdíl není v průměrech na TdF za posledních 30 let a to se materiál setsakra změnil. Moc nevěřím tomu, že je to kolem.
Re: Re: Re: NespravedlnostDjaf, 9.05.2012 15:35, Reagovat
POK píše kraviny. Ohledně důležitosti plavání, údajně jen 10%?!, dobrý plavec uplave na 2km zbytku pole o 5´´ a to na 90km ztratí opravdu jen pokud je mizerným cyklistou..
Každá disciplína je tak důležitá, kolik jsem schopen v ní získat, nebo naopak ztratit.. jediný fakt je ten, že by triatlonista měl ztrávit 1/3 času ve vodě, na kole i při běhu.. pak by to byl skutečný triatlon, ale s tím už asi nic nenaděláme :o)
Re: Re: Re: Re: NespravedlnostPok, 10.05.2012 11:58, Reagovat
Zdar trocha matematiky. 1900 m plavani dle mne super plavec dokaze za 26 min = prumer 1:22 na 100 m, Dobry plavec 30 min. = 1:34 na 100m, dobry hobik bude dle mne okolo 33 min. = 1:44 na 100m. Cyklistika na 90 km suoer prumer 40 km/h = 2h15min. Dobry cyklista průměr 35km/h = 2h 34min. Dobry hobík prumer 33 km/h = 2h 43 min.
200 (pulka startovniho pole) clovek v plavani (casem ne celkove) na Czechmannu to zvládnul za 40 min= 2min 06s na 100m. 200 clovek na kole to zvládnul za 2h a 50 min = 31,7 km/h.
Re: Re: Re: Re: Re: Nespravedlnostkolobka, 10.05.2012 12:29, Reagovat
... slušný plavecký hobík 1900 m pod 26,- a kolo průměr 35 km/h ... pod tím je kategorie tragéd (nadšený uživatel) : light, medium a hard :-) ...

účast zmoklé slípky na Czechmanu, pardon, p. Holuba bude neregulérní, protože jeho přítelkyně zřejmě zvládne vedle něj plavat kraulové nohy s destičkou, na které bude pravidelné občerstvení :-)
... další neregulérnost je v tom, že sotva se vyškrábe z vody, promění se v jestřába nahánějící štrůdl cyklistů, a právě v tom je ta výhoda, pojede trvale v háku nebo v závětří(z boku chráněn tragédy), jak bude stále někoho předjíždět.
Zde vidím možnost pro soupeře již teď zaplatit tučný protest anebo počkat po závodě, tohoto borce nebude těžké přistihnout jak za někým jede :-)))
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nespravedlnost, 27.05.2012 16:23, Reagovat
Doufejme, že je to myšleno opravdu v legraci a né jako jedovatá ironie? Proč to vlastně tolik řešíte? To má někdo strach, že Vás "neznámý" Vašek zase porazí? Spíš bych tu čekal více gratulací a proto Vaškovi dodatečně gratulujeme a těším se, že si nechá čas i na "pouťáky", abychom měli cenné porovnání...
možné to je snadno, 10.05.2012 09:19, Reagovat
Vašek už několik let hodně sportuje a v cyklistice patří k absolutní hobby špičce v ČR. Výsledek není až tak překvapivý - pro ty co ho znají. To, že to v rozhovoru až tak nevyzní je jiná věc.
Re: možné to je snadnoAdéla, 10.05.2012 12:42, Reagovat
Souhlasím, sedím vedle něho v kanclu a rozhodně bych řekla, že je velký cyklistický talent a dělá to hlavně pro radost. Zkrátka někdo to v sobě má a někdo se může udřít a neuměhne ani 5 km. Každý umíme něco jiného a Vašek využívá toho, co mu jde a těšího ho.
Moc gratulujuuuuu !!!!!
Výkon, 10.05.2012 20:22, Reagovat
Osobně si myslím, že v dlouhém triatlonu na takový úspěch nedosáhne. Kromě špatného plavání, které potvrzuje i on sám bude handicapem i běh. Hladký, rovinatý běh vyžaduje úplně něco jiného než běh s velkým převýšením, který je spíše silovou záležitostí a lépe vyhoví naturelu cyklisty. Můj tip je, že v dlouhém nedosáhne první pětky. Ale abych předešel nenávistným reakcím - moc bych si přál, aby českou špičku potrápil, ale reálně to, za účasti nejlepší konkurence, nevidím.
Vašků, 11.05.2012 10:14, Reagovat
Blahopřeji a jsem uchvácen, z celého srdce ti to přeju, natři to "profíkům" i příště :)
Re: VaškůSmrž, 11.05.2012 11:19, Reagovat
Nevím, co se pořád všichni diví, kromě Vabrouška na startu žádný profík nestál, všechno jsou to amatérští sportovci, stejně jako Vašek. Stačilo by, aby se na start postavilo cca 30 cyklistů jezdících ČP z řad bikerů, cyklokrosařů a silničářů, kteří umí i trochu běhat a na téhle trati by nedali nikomu šanci..
Re: Re: VaškůMajk, 11.05.2012 11:58, Reagovat
Kdyby byly ryby byli by i raci.
Re: Re: Re: Vaškůjirka, 11.05.2012 13:55, Reagovat
jiz probehla diskuze na toto tema u predchoziho clanku...opet se dostavame k tomu "kdyby"....souhlas s majkem

slovo "kdyby" ve sportu neexistuje
Re: Re: Re: Re: VaškůSmrž, 11.05.2012 15:40, Reagovat
Však máte pravdu, o žádné kdyby mně ani nejde, jen konstatuji, že se není čemu divit, když vyhrál dobrý cyklista amatér, protože 99% multiatletů (také amatérů) jezdí na kole prd, proto také tento závod a to s velkým rozdílem vyhrál tolikrát Karel Zadák, on je jeden z mála, který se může postavit na start s cyklisty a může jim konkurovat..
Profíkkolobka, 11.05.2012 12:02, Reagovat
... největší profík je zde p. Herda, on najede 20 tis ročně? jdou ně mě mdloby :-)))

Re: Profíkjmaselnik, 11.05.2012 13:36, Reagovat
Petře, Vy teď nově pěstujete lysohlávky? Poslední příspěvky tomu nasvědčují. Zkuste si najít Honzu Herdu ve výsledcích, nebo třeba tady: http://www.vinohradskeslapky.com/clenove.php?karta_clena=139
Re: Re: Profíkkolobka, 11.05.2012 18:46, Reagovat
... jste na vlně, ale zabarvil jste si to po svém. ... : včera večer mi zrovna mailem vlašimská zdrvavá výživa poslala nabídku na vlastní domácí produkci lysých hlav hlív ústřičných ... :-)

... však ano má za 8 sezón, viz výše, cituji : Na kole najeto 6500km, za uplynulých 8sezón 165 000km
já mám 400 :-), forma se blíží ...

Přidat příspěvek

Redakce neručí za obsah komentářů a vyhrazuje si právo na vymazání vulgárních a nevhodných komentářů.
Nadpis:
Jméno:
Email:
sledovat diskuzi emailem
Příspěvek:
Potvrzovací kód:
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
17.4.24Youri Keulen a Ashleigh Gentle ovládli triatlon Singapore T100
7.4.24Drama a kontroverze na IRONMAN 70.3 Oceanside 2024: Vítězství Sanderse a Knibb a sporné diskvalifikace.
28.3.24Olympijský šermíř Beran ocenil železnou ženu z Havaje. Stala se sportovcem roku Prahy 14
20.3.24Ironman nedávno aktualizoval svá pravidla, přinášející několik významných změn.
11.3.24Dominance Ditleva a Lee zahájila éru T100 v Miami
2.3.24McKenna a Sodaro ovládli Ironman Nový Zéland
19.2.24Dříve stačilo do tepla jen jezdit a dnes by tam triatlonista pomalu měl bydlet celou zimu, říká Pavel Wohl
6.2.24Mistrovství světa Ironman 70.3 pro rok 2025 míří do Marbelly ve Španělsku
27.1.24Triatlonová komunita není aktuálně úplně kompaktní, rád bych naše prostředí více spojil, říká Petr Soukup
21.1.24Skvělé, že někteří profíci dají nahlédnout, jak trénují, říká Roman Procházka