Koordinátor K23 Luboš Bílek zkouší vlít reprezentantům novou krev

Luboš Bílek přijal funkci koordinátora K23 a v rozhovoru hovoří o svých ambicích a plánech velmi otevřeně. Jeho odpovědi mají jasný ráz a jasnou vizi, kterou by rád vštěpil reprezentantům. Posuďte sami…
 
Zpět
Zobrazit článek
Seminář pro dlouhotraťařeMakarov, 8.03.2012 08:37, Reagovat
Dobrý den,
s oblibou čtu každý Váš rozhovor, protože je z toho patrné, že přesně víte, o čem mluvíte a to se mi hodně líbí. I když mě celkem překvapila myšlenka, že musí člověk myslet na mety nejvyšší. V managementu jsme se učili, že si člověk musí dávat reálné cíle, ale pro by to nakonec nemohlo být reálné, že? Takže i této myšlence rozumím.
Vím, že píšete, že toho máte hodně, ale přece jenom mi to nedá se nezeptat. Když se teď tak napůl vracíte do ČR, neuvažoval jste o uspořádání nějakého semináře pro dlouhotraťaře? Po trénování Sebastiana a Andrease byste k tomuto tématu měl asi hodně co říct a myslím si, že by o to byl velký zájem. Zřejmě se Vám to nevleze do časového plánu, ale třeba jednou v budoucnu :-)
Poslední dobou jsem totiž narazil na problém, že pokud se snaží člověk trénovat sám (myšleno bez trenéra), jak se postupně zlepšuje, narazí dříve či později na nedostatek literatury, resp. zdrojů, odkud čerpat nové informace vedoucí ke zlepšení.
Článků o tom, jak absolvovat prvního ironmana, střeďáka atd. je plný internet, ale informací pro pokročilé triatlety není podle mě mnoho. Je nějaká literatura, resp. jiný zdroj informací, který byste vy osobně doporučil k prostudování? A jaká je šance na uspoádání nějaké přednášky? :-)
Jinak Vám přeji hodně štěstí při vedení reprezentace!
Re: Seminář pro dlouhotraťařeLubos Bilek, 8.03.2012 12:04, Reagovat
Dobry den,
dekuju omc za Vas mily prispevek.
Muj nazor je, kdo o titulu mistra sveta ani nesni, tak to urcite nevyhraje ;)
Nejaka prednaska by snad mozna byla, ale letos si myslim, ze to nevyjde. Doufam, ze se mi Svenja a Ricarda kvalifikuji na OH, pak bude ME K23, pak Las Vegas a Hawaii se Sebastianem a Andreasem, pak hned Novy Zeland MS K23.
Bohuzel me zadna literatura nenapada, ktera by se zabyvala danou skupinou lidi, co pisete. Sam se snazim studovat vse, co se tyka plavani, cyklistiky, atletiky, dale treba bezky, a hodne sportovni mediciny a fyziologie.
S pozdravem a pranim hodne uspechu do Vasi sezony
Lubos
Re: Re: Seminář pro dlouhotraťařeAnonym9.03.2012 18:23, Reagovat
Pane Bílek, mohl by jste nám přiblížit německý nominační systém pro OH?
Ricarda na tom není o mnoho líp než Filip, takže jí asi taky nezbejvá než vyhrát Evropu. A stejně nemusí jet.
Re: Re: Re: Seminář pro dlouhotraťařeLubos Bilek, 9.03.2012 23:41, Reagovat
Dobry vecer,
Nemecka nominacni kriteria jsou uplne jina nez ceska, na jednu stranu neprijemna a nefer, na druhou stranu takovy uz vrcholovy sport je, v den D podat nejlepsi vykon.
Kriteria jsou: 2011 do TOP 12 v Londyne, coz splnil Frodeno, Justus a Anja Dietmar. Na letosni rok, WCS Madrid zbyva jedno misto u muzu TOP 8 (pokud to nikdo nesplni, bude nominovan Petzold, jelikoz byl v Londyne vloni 12., ale byli pred nim jiny 2 nemci, tim padem se nekvalifikoval primo) a u zen jsou ted jeste 2 mista volna (ale neni to jiste, ze budou moci Nemci vyslat 3 zeny na start, je to tesne v bodovani). U zen je to TOP 15 v Madridu, kdyz to nebude splneno, tak budou nominovany zeny podle zebricku. Problem bude v tom, dostat se v Madridu vubec na startovni listinu, proto musime ted startovat skoro vsude a sbirat body, ale ME vynechavame.
je to jen takove zkraceni nemeckeho nominacniho systemu, snad jsem to vysvetlil pochopitelne
Re: Re: Re: Re: Seminář pro dlouhotraťařeAnonym10.03.2012 07:30, Reagovat
Perfektně. Dík.
Ceský pohárPetr, 8.03.2012 09:30, Reagovat
Konečně věřím, že je někdo schopen prosadit, že Český pohár, nemůže sloužit jako povinný seriál pro reprezentaci, pokud má ambice prosadit se ve světovém triatlonu.
Re: Ceský pohárLubos Bilek, 8.03.2012 12:06, Reagovat
Dobry den, nejsem uplne proti ceskemu poharu. Je to nejvyssi soutez v triatlonu v Ceske republice, tak i tam by se obcas meli reprezentanti objevit, ale mel by to pro ne byt jen treninkovy zavod. A kdyz o tom vikendu je nejaky mezinarodni zavod, tak hold se musi zavodit na mezinarodnim poli. Co v zadnem pripade nechci videt, je treba v sobotu cesky pohar a v nedeli nejaky mezinarodni zavod. Cesky pohar ano, ale jen, kdyz se to hodi a nenabooura to pripravu.
Re: Re: Ceský pohárT, 8.03.2012 13:32, Reagovat
Na toto ani v minulosti nebylo potřeba škol, snaha o takový přístup tu býval. Bylo potřeba, aby přišel někdo respektovaný z venku. V českém triatlonu je každý něčí nepřítel a je potřeba si házet klacky pod nohy.

Snad vás pane Bilku nesemele boj o koryta na resotním centru a strach pánů resortů o to, že by o tu trafiku mohli přijít. Vůbec nezáleží zda o to máte zájem nebo nemáte. Jistota je jistota. Snad vás neodradí takové ty české kurvárničky. Naoko spolupracuje kazdý s kazdým, ale kde mužu uškodím, jen tak z principu.
nominační kriteria, 8.03.2012 09:51, Reagovat
Nominační kritéria jsou konečně nastavena správně, snaha tady je, to je vidět, ale jak to znám z praxe, tak nakonec stejně pojedou všichni všude. Zaplatí si to, a co s tím kdo nadělá, že? Udělí se divoké karty a je to. Ale asi je to tak v pořádku. Co chceme těm závodníkům vyčítat?jinak by tam z ČR taky možná nikdo nestartoval. Konečně snad členové reprezentace pochopí, že české závody jsou určeny pro hobíky a reprezentace má reprezentovat.
selekceMartin, 9.03.2012 11:14, Reagovat
Sám jsem zvědavý, jak "reprezentantům K23" naordinujete do hlavu novou motivaci, TOP myšlení v celkovém pořadí, když oni sami se při závodech ČP dělí na svoji kat. K23 a pak ELITE. Závodí spolu, ale selektují si vlasntí kategorii a ne aby o sobě psali, že jsou 3,5,8 v celkovém poředí. Oni si píšou, že jsou 1 i když v celkovém pořadí jsou 5,nebo 6. Kat 23 by měla být pouze pro ME a MS a v ČR by se měli po měřovat se všemi na startu a ne sami mezi sebou s pomocí ELIŤÁKŮ :o)
Hodně štěstí, 9.03.2012 20:59, Reagovat
Lze jen popřát hodně štěstí a zdaru ve funkci. Přijde mi fantastické, když se lidé, kteří výrazně uspěli i za hranicemi naší země vrací zpět a snaží se o to samé zde. Luboš Bílek klidně mohl zůstat za hranicemi, trénovat cizí talenty, ale zvolil tu těžší cestu a snaží se pomoci. Nezbývá než smeknout, moc Vám držím palce ať také co nejdříve vychováte nějakého českého Kienleho! Rovněž bych se také připojil o možnost nějakého tréninkového semináře, myslím, že zájem by byl veliký.
Časovkářské vybaveníMakarov, 13.03.2012 13:41, Reagovat
Dobrý den, můj příspěvek je trošku "off topic", ale využiju toho, že s Vámi byl udělán rozhovor a rád bych se zeptal ještě na jednu věc. Zkoušel jste někdy se svými svěřenci testovat materiál ve větrném tunelu? Pokud ano, jaké jsou Vaše poznatky, nebo jaké jsou Vaše obecné doporučení, co se cyklistického vybavení pro dlouhý triatlon týče. Do čeho se vyplatí investovat? Je lepší používat speciální rám na časovku/dlouhý triatlon, nebo stačí upravit posed na silničním kole přidáním hrazdy? Jak moc pomůžou vysoké ráfky a vyplatí se i hobíkovi investovat do časovkářské přilby? (četl jsem, že úspora wattů je u přilby zhruba 5W).
Mnohokrát děkuji za odpověď, ať se Vám daří.
Re: Časovkářské vybaveníLubos Bilek, 13.03.2012 16:13, Reagovat
Dobry den,
Andreas i Sebastian uz v tunelu testovali, nekolikrat. Preci jenom aerodynamika je uplne to rozhodujici, co ma nejvetsi vliv na usetreni energie. Nejlevnejsi a nejlepsi investice je do poradnych plastu. V dnesni dobe uz jsou plaste lepsi nez galusky (viz. nejnovejsi testy od continentalu), na tom se za 100€ da usetrit az 20 Wattu. Potom nastaveni aeropozice. Ta se da ziskat bud predstavcem na normalnim cyklistickem kole nebo casovkarskym specialem, ale tady je rozhodujici financni stranka, ktera u casovkarskeho specialu az tak vyhodna neni, co se tyka zisku v rychlosti / vynalozene penize. Dobre rafky, v dnesni dobe hlavne Zipp a Hed jsou super, hlavne pokud vite, ze bude foukat vitr ze strany (ale vyhodne jsou pri jakemkoliv vetru). Casovkarska prilba se vyplati take ,a je to mnohem vice nez jen 5Wattu. Podle mych dostupnych testu to muze byt az 25W. Pak zalezi take na tom, jestli dokazete jet celou dobu se zaklonenou hlavou,aby spice v zadu neodstupovala od zad, cimz zvetri celni prumer a naboura to tok vzduchu kolem vasi hlavy a zad. Pokud ale neudrzite hlavu v zaklonu, tak je lepsi normalni helma a to ne z hlediska aerodynamiky, ale z hlediska komfortu, protoze kdyz vas budou bolet zada, tak se poradne nerozbehnete.
Re: Re: Časovkářské vybaveníMakarov, 14.03.2012 04:59, Reagovat
Mnohokrát Vám děkuji za odpověď, zrovna pláště a helmu řeším, jestli pořídit časovkářskou nebo nechat normální. Ještě k těm plášťům, jestli bych se mohl zeptat, jakou značku a jaký model byste konkrétně doporučil? O té helmě budu určitě uvažovat, i když občas mívám problémy s bolavými trapézy za krkem, tak nevím, co mě bude helma dělat, ale popřemýšlím o tom, případně někde vyzkouším.
Co se těch karbonových kol týče, napadla mě ještě jedna zajímavá otázka. Doporučujete hlavně kola Zipp a Hed, ty patří mezi ty spíše drahé značky. Jaký je Váš názor na levnější verze, resp. značky, jakými jsou třeba Token atd? Myslíte, že tam jde ta kvalita tak rapidně dolů nebo se dá koupit i něco z této cenové relace?
Re: Re: Re: Časovkářské vybaveníLubos Bilek, 14.03.2012 06:25, Reagovat
Dobry den, mezi nejlepsi plaste ted patri continental grand prix 4000. Jezdim to sam a jsem moc spokojeny. Ve vsem ohledech super plast.
Vim ze ty rafky jsou silene drahe. Bohuzel ty ostatni posoudit nedokazu.
Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybavení, 14.03.2012 09:23, Reagovat
Dobrý den,
když doporučujete pláště, myslíte tedy že u vysokých ráfků je plášťová ta lepší varianta?
Díky za odpověď.
Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybavení, 14.03.2012 11:30, Reagovat
Především je to všechno šikovný marketing. Donedávna jako závodní jasně dominovala galusková varianta, protože ta jediná byla u vysokých ráfků celokarbonová a váhově značně jinde než plášťová varianta s hliníkovým ráfkem. Poté, co se po odstranění technických problémů podařilo vyrobit celokarbonové vysoké ráfky, které už jsou váhově s galuskovou variantou srovnatelné, nebo se jí alespoň přiblížily, objevují se "studie" a "testy" hovořící ve prospěch plášťů. Vidím to i u kol Rolf a jejich nových modelů Ares. Cíl je jasný. Jelikož kvalitní celokarbonovou plášťovku umí jen několik málo špičkových firem, bylo zaveleno k rychlému přezbrojení všech uživatelů na tuto variantu, než se to všichni ti asiaté a menší firmičky také naučí. Poté přijde zase nějaká další novinka. Proto nesouhlasím, že plášťová varianta je lepší než galusková. Každá z nich má své pro a proti. Co se týká přileb, je ta aero určitě výhodou, i když výhodu představuje až od určité rychlosti. Protože ale i "hobbíci" jezdí z kopce dolů, nebo se do nich dokáže opřít mumuku, nachází své uplatnění i zde. Na časovku do vrchu si ji vezme málokdo.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybaveníMakarov, 14.03.2012 11:55, Reagovat
Marketing hraje roli v dnešním světě naprosto u každého produktu, na který bychom se zaměřili. Nenajdete nic, co by nebylo ovlivněno marketingem. Já o tom ale takhle asi nepřemýšlím. Mě byly vždy sympatičtejší pláště (nutno ale dodat, že jsem galusky nikdy nejezdil) hlavně proto, že se pro mě jako pro hobíka zdají jednodušeji vyměnitelné. Možná to tak není (jak píši, galusková kola jsem nikdy neměl), ale přehodit duši u plášťového kola je s trochou cviku otázka několika desítek vteřin. Proto jsem rád za pláště, resp. plášťovky, ale asi záleží na každém, co je mu sympatičtější. šlo mi spíš o to, jestli i firmy, které nabízejí levnější modely (ve srovnání se Zippem atd) mají aspoň zhruba podobnou kvalitu, nebo zda se to nedá srovnat.
Co je vlastně u vysokých ráfků alfou a omegou, co rozhoduje o kvalitě? Tuhost? Váha?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybavení, 14.03.2012 13:39, Reagovat
Pro "profíky" je naopak výměna galusky rychlejší, než výměna pláště. Samozřejmě je poté potřeba jet s rozumem v zatáčkách a při brždění, protože vyměněná galuska není nalepená a drží jen na zbytcích staré lepící pásky. Navíc dostat defekt s galuskou s tmelem je opravdu pech.Každopádně na trénink jsou pláště výhodnější už kvůli ceně, proto spousta lidí, jako třeba já, obojí kombinuje-trénink pláště, závod galusky. Co se týká kol-vysokých ráfků-a jejich kvality, je to přesně kombinace vlastností jako je tuhost, aerodynamický odpor a váha, neméně důležitá je ale i kvalita nábojů a ložisek. Vyrobit dnes vysoký ráfek už není žádný problém, ale aby splňoval tato kriteria, to už tak jednoduché není. Je to vždy něco za něco. Každá z lepších firem má svoje testování a svůj patent, díky kterému jsou kola něčím lepší (u kol Rolf která dovážím je to například párový výplel, díky kterému jsou kola dostatečně tuhá i při pouhých deseti drátech, což je značně projeví v aerodynamice, u kol Zipp zase profily a povrchová úprava ráfků apod.) Jednoduše řečeno, investice do dobrých kol je tou lepší investicí, i když chápu, že pro spoustu lidí jsou ty ceny opravdu odstrašující. Ze zkušenosti však vím, že ti, co si pořídí levnější "neznačková" kola, stejně po roce prodávají a kupují kvalitu. Lépe už vám na to asi neodpovím.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybaveníAnonym14.03.2012 14:35, Reagovat
Ach vsevedouci... Nepsal o "variantach, ale o samotnem obuti, rekl bych.
Taky bych rekl, ze nejde o "sikovny marketing", ale o jejich valivost - ve valivem odporu se plaste dlouhodobe priblizovaly galuskam a ty nejlepsi se jim prinejmensim vyrovnaly jiz pred par lety, Continental 4000 uz je preskocil. To do znacne miry srovnanva nebo dokonce prekonava vliv vahoveho rozdilu zminovanych "variant" (zejmena na rovine) .. a ted s vyvojem celokarb. plast. var. se ten extra plast proste dostal na spici...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybavení, 14.03.2012 15:49, Reagovat
Plášť zaostával s valivým odporem především proto, že se nedal natlakovat tak jako galuska. To je stará známá věc. Změnit velikost valivého odporu jde pouze obyčejnou změnou tvrdosti směsi pláště nebo galusky, nicméně za výrazného zhoršení přilnavosti a to zejména za mokra. Vždy jde o určitý kompromis. Roli ale hraje i průměr pláště nebo galusky a jejich hmotnost. Plášť continental, o kterém se tady mluví, je bezesporu špičkový, nicméně nemyslím si, že pro potřeby časovky a Ironmanu předčí kvalitní galusky. Všem je ale asi jasné, že na kvalitě obutí také záleží. Na zimních pneumatikách u auta také nedosáhnete takové spotřeby jako na letních, ale za snížené adheze vám mohou zkrátit brzdnou dráhu nebo udržet na silnici. Stojím si prostě za tvrzením, že jak pláště, tak galusky mají své výhody i nevýhody a pro potřeby časovky a IM bych v současné době stále ještě upřednostnil galuskovou variantu a většina profíků tak i činí. Neberu vám ovšem váš opačný názor, je to každého věc, stejně jako věrohodnost mnohých testů, byť i renomovaných značek.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybaveníAnonym15.03.2012 17:50, Reagovat
Ale ne... ta změna přišla hlavně díky změně konstrukce těch plášťů, směs ani náhodou není "výrazně zhoršená" (a to se netýká jen Conti, valivost plášťů se do popředí srovnávacích testů - které neprovádějí "značky" - dotáhla i u jiných značek, a to i u těch, které jsou známe výbornou přilnavostí. Nehledě na to, že většina TT nestaví cyklistické části jako nějaká náročná kritéria a zjednodušeně řečeno se stačí jednou za 10-20 km otočit o 180 stupňů. A to sakra se vyplatí vsadit na lepší valivost i v tom případě, že by byla pravda, že ho bylo podle vás dosaženo díky "výraznému zhoršení přilnavosti"...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybavení, 15.03.2012 18:10, Reagovat
Ono stačí když si dáte "na budku" jednou za těch 180km. Ne vážně, nijak nezpochybňuji zlepšování plášťů a jejich přibližování se galuskám. Mohli bychom se přít nejen o valivosti, přilnavosti na různých površích, ale také třeba o antidefektní ochraně a to nejen na běhounu, ale i na bocích pláště nebo galusky. Vždy je to nějaký kompromis dobré valivosti a hmotnosti a to jak obutí, tak vysokých ráfků. Pro mně je stále ještě jasnou závodní variantou na dlouhý TT galuska, už kvůli tmelu a snížené pravděpodobnosti defektu, nebo rychlejší výměny. Chápu ale, že je to u někoho naopak a upřednostňuje pláště. Nevidím však důvod u všech, co jezdí galusky, aby okamžitě přezbrojili na pláště.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybaveníMartin, 15.03.2012 22:02, Reagovat
Tmely do kol nikdo se špičky nedává, jelikož se zásadně změní chování kola. Tmel je tekutina (sliz), která uvnitř duše udělá jednu věc: kolo není vyvážené a chování kola je jiné - horší. Tmel se dává do galusky až po defektu. Prevence před závodem byla HITEM před 5 a více lety, než se přišlo na to, že to je nesmysl a tak se tmely vozí pod sedlem (silnice i MTB) a aplikují se až po defektu, jelikož je lepší nějak dojet, než jít do cíle (depa) pěšky.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybavení, 15.03.2012 22:52, Reagovat
Množství tmelu v galusce změní za jízdy vyvážení méně než jen minimální odchylka u šířky duše nebo pláště a to je u duší téměř standard. I prodloužený ventilek naruší vyváženost kola více než tmel, který se za jízdy a vyšších otáček víceméně rozestře po vnitřních stěnách galusky. Tmel po defektu je samozřejmě také možné použít, ale je to jen jedna z variant. A po obou můžete jít pěšky, když je defekt větší a nemáte rezervu.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybaveníMakarov, 16.03.2012 09:57, Reagovat
Taky jsem si říkal, jestli nemá množství tmelu vliv na jízdní vlastnosti, ale jak píšete, taky mi přijde, že je tam jen nepatrné množství. Co by mě ještě zajímalo, když se tak bavíme o těch plášťích, jaká je životnost takového pláště, například výše zmiňovaného Continental grand prix 4000? Po kolika kilometrech je nejlepší měnit?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybaveníjmaselnik, 16.03.2012 10:18, Reagovat
pod metrákovým chlapem na zadním kole celkem v pohodě 5000km. Nejlepší pláště, co jsem zatím vozil.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybavení, 16.03.2012 10:30, Reagovat
Jde spíše o to, v jakém je stavu. Životnost je celkem dlouhá, na trénink mohou mít pláště najeto tisíce km, na závod bych ale zvolil jiné, jen lehce zajeté. Jednak se postupně zhoršují jejich vlastnosti a přibývá různých malých, nenápadných poškození, které jdou okem sotva vidět a mohly by se vymstít. Takže buď dvoje kola, nebo jedny závodní pláště navíc.
Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybaveníMakarov, 14.03.2012 11:48, Reagovat
Děkuji za tip, to rád slyším, ty jsem měl zrovna vyhlídnuté, o důvod víc je vyzkoušet! Navíc vychází cenově poměrně slušně, takže paráda. Co se těch kol týče, tak Vámi zmiňované značky jsou opravdu hodně drahá záležitost. Ale právě proto se ptám na ty levnější varianty, protože nyní už se dá najít něco trošku levnějšího. My tu zase srovnáváme Vaše vynikající závodníky, kteří honí každou vteřinku a možnost úspory s námi, obyčejnými smrtelníky :-) kterým pomůžou i levnější zapletená kola nebo například ta časovkářská přilba.
Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybaveníLubos Bilek, 14.03.2012 18:42, Reagovat
Pokud chcete za co nejmensi penize ziskat co nejlepsi vysledky, tak se vyplati poradna investice do nastaveni aeropozice, at mate co nejmensi odpor vetru a dokazete po cyklisticke casti jeste bezet, casovkarsky spezial neni az tak dulezity (pokud nemate hodne penez na vic). Poradne obuti (ja osobne doporucuji plaste, jak i sam pisete, jejich vymena je pro normalni lidi jednodusi, rychlejsi a bezpecnejsi). Aerohelmu take doporucuji, neni ani zapotrebi nejaka hodne dlouha, pokud nedokazete dlouho hlavu v zaklonu drzet, delaji se i o hodne kratsi. Snazil jsem se poradit, aby jste za co nejmene penez vydelal co nejvice drahych vterin v zavode ;)
Jak jsem psal, bohuzel v tech levnejsich kolech se nevyznam a proto tam radit nechci. Netvrdim, ze jsou spatna, urcite ne, ale nevim, ktera kola jsou za malo penez dobra
Kdybychom se meli bavit o uplne svetove spicce, tak se dostanem i k tomu, kolik kilometru ma mit najeto retez, aby byl nejlepe "obrouseny" na cem se da vydelat 1,25W. Pak tzv. "bernova" prehazovacka (v dnesni dobe od Shimana zakazana), atd..... ale jsou samozrejme veci, ktere si chci nechat pro sebe
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybavení, 14.03.2012 21:40, Reagovat
Ještě bych přidal jednu věc, která není za jeden či dva wattíky, a to je oblečení. Spousta z vás by nevěřila, co dokáže udělat nepřilnavý plandavý dres, nebo třeba pláštěnka, kterou mnozí vytáhnou v chladnějším počasí nebo za deště. Jinak s investicí do aeropozice naprostý souhlas, není ale snadné najít kompromis mezi ideální polohou a "pohodlnou" polohou. Ono jet hodinovou časovku po které vás sundají z kola není stejné jako pětihodinovou s maratonem před sebou. Jinak spousta aerodynamických vychytávek byla k vidění na loňském eurobike na Stadlerově kole a snad nejagresivnější aeroposed na kole Evanse, který bradou skoro dře o přední kolo(se svojí výškou a technikou šlapání si to může dovolit:-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybaveníMakarov, 15.03.2012 05:28, Reagovat
To je náhodou perfektní rada, děkuji moc, pěkně jste to shrnul a o to mi přesně šlo, aby člověk věděl, do čeho investovat nejdřív a co třeba chvíli vydrží (protože jsme si prostě opravdu vybrali docela dost drahý sport :-)) ) Poohlédnu se po někom, kdo dělá to nastavení správného posedu (přemýšlel jsem o tom, jestli to také není jen jeden z "hitů" poslední doby, že si všichni nechávají zkoumat posed, ale něco na tom asi bude. A potom investuji do helmy a lepšího obutí a časem uvidíme co s těmi zapletenými koly s vysokými ráfky.
Je mi jasné, že vše ze své "kuchyně" prozradit nemůžete, máte ale třeba představu o rozdílu wattů, které se ušetří, pokud člověk používá normální silniční kolo versus časovkářský speciál se správným posedem, s vysokými ráfky, helmou atd.? A kolik to třeba udělá na střeďákovi, pokud to přepočítáme na minuty?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybavení, 15.03.2012 08:40, Reagovat
Nastavení posedu jako takové do značné míry "hitem" je a to skutečně prospěšné a fungující, tedy v aerodynamickém tunelu, není tak snadno dostupné a ani levné. Co se týká ušetřených sekund až minut, dá se to jen odhadovat, protože roli hraje řada aspektů, předebším rychlost závodníka, vítr, profil trati, výška a hmotnost jezdce a mnohé další.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybaveníLubos Bilek, 15.03.2012 10:00, Reagovat
Martin ma 100% pravdu co se tyka obleceni. Casovkarsky spezial, disk, aerohelma vse za 150 000kc a pak siroka volna plastenka za 50korun veskere aerodynamicke vyhody znici ;)
Neda se jednoduse rici, kolik minut se s tim usetri. Zalezi, jak se tu uz psalo, na profilu trati, vetru,... U malych rychlosti ty vyhody take nejsou tak velke, jako u rychlosti s prumerem nad 35km/h. Tady poradny material hraje velkou roli.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybaveníMakarov, 15.03.2012 12:43, Reagovat
No ale třeba loni v Teplicích při MČR ve středním triatlonu to bylo skoro na péřovku. Nakonec jsem si ji nevzal právě kvůlli aerodynamice, ale taky jsem pak nemohl prvních 5 km kvůli zmrzlému tělu ani běžet :-)
Taky jsem četl o tom, že odpor větru se zvyšuje exponenciální řadou a že čím jede člověk rychleji, tím má správný posed větší vliv. Jen tak pro upřesnění, možná jsem to špatně pochopil, ale Vy doporučujete nastavení správné aeropozice, to znamená testování v tunelu, nebo jste tím myslel správné nastavení posedu, to znamená něco na styl BG fitu?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybaveníLubos Bilek, 15.03.2012 13:13, Reagovat
jde o serizeni / nastaveni kola tak, aby jste s tim mel mensi odpor vetru, diky lepsi poloze tela, ale mohl na tom pohodlne sedet. Tunel je k nezaplaceni.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybavení, 15.03.2012 13:23, Reagovat
Ano, chápete to správně. Jak píše Luboš v předchozím příspěvku, čím vyšší rychlost závodníka, nebo i silnější vítr, tím větší význam aeropozice a aerodynamických prvků. Aerotunel už jsem zmínil. BGfit, nebo sofistikovanější nastavení posedu firmy Scott nedokáží simulovat skutečné podmínky jako větrný tunel, ale pořád lepší, než úplně špatný posed nebo kopírování posedu cyklistů při časovce, po které při IM sotva slezete z kola.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybaveníMartin, 15.03.2012 14:40, Reagovat
Většina PRO TOUR teamů přestává využívat tunel pro svou pozici. Testuje se zde většinou jen materiál, kdy ho v uchycení otáčí a simulují podmínky, které jsou možné v závodech. Jelikož jsem měl možnost být u toho, jak testuje GARMIN, tak vím tyto informace. Hlavně jejich velkou zbraní jsou nová kola CC80 podle kterých jde o to,aby navazoval plášť, galuska rovnou na ráfek a jak je vidět u konkurence, tak je to cesta správná, jelikož ZIPP u nových kol začíná zeštíhlovat. Toto ovšem řeší PRO TOUR teamy, které jedou na vteřiny. Zda je to podstatné pro hobíky, výkonnostní jezdce nemůžu posoudit. Každopádně souhlasím s panem Bílkem, že pláště jsou již dnes na podobné v kopcích pak vyšší úrovni. Jediná firma vyrábí pláště i galusky 320 TPI a i u nih si nechává MAVIC vyrábět obutí pro sebe. O tlaku v galuskách MAX tlaky se používají jen na dráze, kde se ovšem jede na tisíciny a jde o absolutní hladkost povrchu. Možná by se hodně lidí divilo, na jaké tlaky foukají profi týmy kola. Ono totiž nejde o MAX tlak, ale o to, kdy nejlpe plášť , galuska jede, jak se chová. Jde o maximální vytěžení z dané konstrukce. Ostatně u cyklokrosu, MTB, i v F1 jde o to samé.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Časovkářské vybavení, 15.03.2012 15:19, Reagovat
Nejvyšší hustota nápletu vyjádřená v TPI ještě nemusí být zárukou kvalitního pláště nebo galusky. Mluvím čistě z vlastní zkušenosti, kdy některé galusky s vysokým TPI ani náhodou nedosahovaly kvalit jiných s poloviční hustotou nápletu. Tlaky v pláštích se používají dost vysoké na to, aby byly až do nedávné doby hlavní překážkou ve výrobě celokarbonových ráfků a většina firem, které galuskové celokarbony vyrábějí běžně, s tím má problémy dodnes. S maximálními tlaky souhlas, cpát patnáct atmosfér do pláště se specifikací 8 asi nikoho nenapadne. Nicméně spousta méně kvalitních výrobků má max. tlak omezen ne proto, že by nebyl výhodný, ale prostě proto, že by to materiál nevydržel(teď se nebavíme o materiálu pro tour týmů). Asi je zbytečné porovnávat cyklokros nebo MTB, kde je často důležitější přilnavost, než odvalování, s časovkou.No a s tím testováním-o testování materiálu není sporu. Testuje se nejen kolo, přilba a další aeroprvky, ale v poslední době i materiál kombinéz a další drobnosti. Závodníci však testují také, alespoň ti nejlepší. Tam kde jde o vteřiny, rozhoduje každá drobnost.
Re: Re: Časovkářské vybaveníMajk, 14.03.2012 10:28, Reagovat
Ona ta helma jde posunout na hlave jakoby dozadu, a clovek pak nemusi tolik zaklanet hlavu. Mrknete na nejake fotky Petra Vabrouska. Nesmi se to pak ale nekam napalit celem...:-)
Re: Re: Re: Časovkářské vybaveníMakarov, 14.03.2012 11:57, Reagovat
Aha, zřejmě jste pro mě odhalil jednu záhadu. Já si říkal pořád, proč ten Petr vozí tu helmu jak ruský hokejista, už je mi to jasný :-) Akorát jak píšete, v případě pádu je potřeba helmu rychle stáhnout do čela :-)
motivaceJarda, 14.03.2012 07:52, Reagovat
u mladých nadějí je to hlavně o motivaci. Zvláště při přechodu z K23 mezi dospělé jim končí finanční podpory a oni se na to houfně vykváknou..
Navíc asi rozpočet svazu nebude přát soustředěním na Kyprech a Kanárech.. takže pane čest vaší práci, ale je třeba býti realistou a přiznat si, že to o moc jinak než vaši předchůdci ve finále dělat nebudete.. kéž bych se mýlil :-)

Přidat příspěvek

Redakce neručí za obsah komentářů a vyhrazuje si právo na vymazání vulgárních a nevhodných komentářů.
Nadpis:
Jméno:
Email:
sledovat diskuzi emailem
Příspěvek:
Potvrzovací kód:
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
17.4.24Youri Keulen a Ashleigh Gentle ovládli triatlon Singapore T100
7.4.24Drama a kontroverze na IRONMAN 70.3 Oceanside 2024: Vítězství Sanderse a Knibb a sporné diskvalifikace.
28.3.24Olympijský šermíř Beran ocenil železnou ženu z Havaje. Stala se sportovcem roku Prahy 14
20.3.24Ironman nedávno aktualizoval svá pravidla, přinášející několik významných změn.
11.3.24Dominance Ditleva a Lee zahájila éru T100 v Miami
2.3.24McKenna a Sodaro ovládli Ironman Nový Zéland
19.2.24Dříve stačilo do tepla jen jezdit a dnes by tam triatlonista pomalu měl bydlet celou zimu, říká Pavel Wohl
6.2.24Mistrovství světa Ironman 70.3 pro rok 2025 míří do Marbelly ve Španělsku
27.1.24Triatlonová komunita není aktuálně úplně kompaktní, rád bych naše prostředí více spojil, říká Petr Soukup
21.1.24Skvělé, že někteří profíci dají nahlédnout, jak trénují, říká Roman Procházka