Xterra ve Špindlu: Dietz a Lorblanchetová, dva Češi na stupních

Jako by se čas vrátil o rok zpět. Anebo tam, kde loni skončil, teď zase začal. Havajskou kvalifikaci na mistrovství světa v terénním triatlonu Xterra opět zkropil vydatný déšť. A znovu se až v cíli nad Skiareálem ve Svatém Petru rozsvítilo slunce.
 
Zpět
Zobrazit článek
Xterra jak ma byt, 15.08.2011 11:47, Reagovat
Diky promoterovi Ceske Xterra tour Michalu Pilouskovi jsme mohli videt a na vlastni kuzi vyzkouset pravy a poradny zavod XTERRA-Dekuji.Zaroven blahopreji Honzovi K.a Helene E.za hodne dobry vykon a to jak vzhledem ke konkurenci tak i k pocasi, ktere ve Spindlu panovalo.Pral bych pouze vice ctizadosti ceskym zavodnikum, kteri se xterre venuji, ale na zavod neprijeli.
Re: Xterra jak ma bytMichal Voracek, 15.08.2011 14:13, Reagovat
Vubec se male ucasti nedivim. Obecne kdyby nebyla cyklistika v ceske xterre tak technicka, tak by na zavody jezdilo mnohem vice lidi, plavani i beh jsou kratke a horske kolo ma doma kazdy. Na soucasnych tratich ma navrh ten, kdo ma mensi pud sebezachovy. Na xterru uz nejezdim protoze, nechci riskovat zraneni a myslim, ze nejsem sam.
Re: Re: Xterra jak ma bytMartin, 15.08.2011 14:24, Reagovat
I já si myslím totéž. Po té co jsem absolvoval pár závodů, kde u slabších jedinců šlo skoro o život a pravidla se moc nedodržují, tak i já Xterru jezdit nechci.
Re: Re: Re: Xterra jak ma bytKarel, 15.08.2011 16:13, Reagovat
Musíte to zase brát tak, že špindl je evropský pohár a tam se nemůže jezdit jen po polňačkách. V Českém poháru jsou tratě přizpůsobené myslím pro všechny a určitě nejsou nijak zvlášť nebezpečný.
Re: Re: Re: Xterra jak ma bytPavel, 16.08.2011 07:10, Reagovat
Jaká pravidla v xteře se nedodržují? Radši pojedu xterru, kde každý na kole jede sám za svoje, než poslouchat nářky na hákování...
Re: Re: Xterra jak ma bytRadovan, 16.08.2011 11:38, Reagovat
Mám přesně opačný názor než Michal (btw. nemusím reagovat tak útočně jako někteří.....). Pokud tratě srovnám s běžnými MTB maratony, tak mi nepřipadají nějaké strašné (některé jsou dokonce srovnatelné s Kolem pro život, což už je skoro silnice :-))
Podle mě te to individuální. Pro toho, kdo občas jezdí biky, je to celkem normálka. Kdo brousí jen silnici, tak se občas může cítit "lehce diskomfortně".
Co se zranění týče tak je to také individuální. Vysekat se můžu slušně i na silnici, když si nedám bacha. Btw. své nejhorší zranění jsem měl na silnici. Na biku se padá v menší rychlosti a občas i do měkkého :-)
Jinak na závěr bych chtěl říct, triatlon je jen jeden bez rozdílu v jaké formě se provozuje. Myslím si, že je zbytečné se tady hádat, co je lepší. Jezdím x-terru, střední, dlouhý (krátký jsem už nejel ani nepamatuju) a užívám si všechno. Problém účasti ve Špindlu bylo spíš to, že v ten den se konala spousta jiných akcí a konkurence byla vysoká.
Pro české posralbotky...Michal, 15.08.2011 18:14, Reagovat
Xterra neni pro buzíky, který si nerozepínaj ze předu dres a bojí se pár kamenů...:)
(Je zajímavý, že 72- letýmu amíkovi, 58-letýmu Novozélanďanovi ani 50-ti letý indiánce Xterra ve Špindlu nebezpečná nepřišla).
Jezděte si Doksymana, my si budeme užívat Xterru...:)
Re: Pro české posralbotky...Michal Voracek, 15.08.2011 19:01, Reagovat
Znam par lidi, kteri si na biku pri podobnych zavodech privodili zraneni (pretrhane koleni vazy atp.), ktere je bude limitovat do konce zivota. Radsi budu posralbotka nez mrzak.

Jinak me opravdu bavi, jak si xterraci mysli, ze kdyz jsou zasrany od bahna a jezdi po kamenech, tak jsou tvrdy. A docela bych rad videl, co by predvedli za vykony na tom Doksymanovi.
Re: Re: Pro české posralbotky...Martin, 15.08.2011 20:59, Reagovat
Xterra je soukromá komunita, která si říká tvrďáci.
Re: Re: Pro české posralbotky...David Tondl, 15.08.2011 21:04, Reagovat
Opět jsem nechtěl reagovat, ale tohle mi nedá :( Ano souhlasím, tratě v Prachaticích a ve Špindlu jsou možná technicky náročnější, ale zbytek závodů v ČR rozhodně nelze posuzovat jako technicky náročný to se na mě nezlobte!! Pouze pokud je posuzujete podle toho, že např. tratě Kola pro život atd. jsou technické, bohužel tato série udělala z termínu MTB naprostý výsměch. Na Kole pro život je největší technika kořen přez cestu :(
Bohužel, zranění rozhodně nezpůsobí obtížnost trati, zranění je nešťastná náhoda nebo bohužel přecenění sil závodníka. Při závodech MTB se mi kolikrát stalo, že se závodníci řítí ze sjezdu absurdně rychle jen proto aby dole skončili v lese, nebo v dalším kopci ztratili to co šílenou jízdou najeli.
Co se týče Doksymana, myslím že výkony lidí z popředí Xterry by vás možná překvapily, ono to ježdění v blátě a po kamenech taky není sranda a musí se na něj trénovat jako na každý jiný závod. A věřte tomu že 2:30 až 3:00 závodu na EP v terénu je sakra šichta!
Tak už přestaňte řešit, který triatlon je víc. A buďmě rádi, že máme v ČR tolik super závodů včetně špičkových závodů Xterra. Aloha
Re: Re: Re: Pro české posralbotky..., 15.08.2011 21:23, Reagovat
Jednoznačnej souhlas, palec nahoru!
Re: Re: Re: Re: Pro české posralbotky...Matěj, 16.08.2011 07:07, Reagovat
Ahoj triatlonisti,jsem tady prvně a chci začít s triatlonem.Takovéto diskuze,kdo je víc tuto je normální?
Vždyť Vy se všude jen hádáte a machrujete.Tak zkusím terén i silnici a uvidím.Ale nebudu tvrdit,že něco je víc.Každému přec vyhovuje něco jiného:-)
Re: Re: Pro české posralbotky..., 16.08.2011 10:04, Reagovat
Normálně nereaguju, ale tohle je fakt moc! Xterra se jezdí na MTB a MTB je přeci od ježdění terénem. Navíc co znám, tak tratě ČP nejsou žádný extrém! . A ne tratě typu Kolo o život, KPŽ kur** MTB! Stejně největší úrazy na MTB jsou právě ve zdánlivě jednoduchých sjezdech, kde se nikdo nebojí, letí jak deb** a v první zatáčce nebo kořenech zjistí, že to není on, kdo ovládá kolo, ale že kolo ovládá jeho... Ze zkušenosti vím, že největší úrazy na MTB jsou právě v oněch zdánlivě lehkých sjezdech. Koukněte se na Nova Artur Cup, jak tam hezky pendluje helikoptéra na trase Bedřichov - Liberec!!! A to je to skoro celý po asfaltu a panelech.
Re: Re: Re: Pro české posralbotky...Michal Voracek, 16.08.2011 10:32, Reagovat
Nejak vam unikla puvodni myslenka. Ja jsem reagoval na narky, ze xterru jezdi malo lidi a pojmenoval mozny duvod. Klidne si stavte sebenarocnejsi trate, ale pak si nestezujte o nezajem.
Re: Re: Re: Pro české posralbotky...Radovan, 16.08.2011 11:43, Reagovat
Pod to se podepisuju...... Na dlouhém Králi či na Sudetech, atp jsem o žádném těžkém úrazu (helikoptéra) neslyšel. Kdežto na Kolo o život (N.A.C jsem naštěstí v životě nejel) jsem byl očitým svědkem dost nepěkných bouraček. Zkrátka, jak jsem psal výše: V těžkém terénu se jede pomalu a často se padá do měkkého.
Re: Re: Pro české posralbotky...Radovan, 16.08.2011 11:48, Reagovat
Michale. S tím druhým odstavcem sis celkem slušně naběhl. To co umí X-terráci ti celkem názorně předvádí Karel Zadák nebo ségry Loubkovy :-)))

Btw. Mě biky celkem baví a být zasraný od bahna mi moc nevadí. No a kdo je tvrdší? No to už je tak mezi námi chlapy, že se máme tendenci takhle vytahovat. Tohle je například moc krásné téma k pivu a pečenému kolenu :-))
Re: Re: Re: Pro české posralbotky...Kája, 16.08.2011 17:45, Reagovat
Setry Loubkovi,super jsou výborné!!!Ale do ted to jezdí pár opatrných ženských,přijde jedna dobrá typu Erbenka a je hotovo.Nemluvě jak by dopadli ve Špindlu?Skutečně u žen vterením triatlonu je konkurence tragická!
Radost si to cistCartman, 16.08.2011 19:24, Reagovat
Koukam na diskuse o velkym xterrackym podujati v nostalgii ze vzdalenosti 10 000 km a koukam, ze se nemusim obtezovat... Fakt to delate dobrovolne a radi? Z ohlasu to vypada, ze to vsechny akorat sere.
radost závoditivanice, 17.08.2011 09:41, Reagovat
co pořád máte se sestrama? jsem jedna z nich a když to čtu, tak nestačim zírat - začla jsem ze zadní pozice a postupně se posouvala, tudíž mi nikdy konkurence nevadila, zároveň si myslím, že např. dva a tři roky zpět jsme byly na slušné úrovni ve srovnání s těmi samými... jsme soudné a víme, že s paní Helenou se srovnávat nemůžeme, je to technicky nemožné s podmínkami, ve kterých trénujeme. Samy si podmínky tvoříme a proto můžeme být rády, že jsme "alespoň" na této úrovni. Konkrétně soutěž ve Špindlu v nás nezanechala dobré vzpomínky, ať už byl výsledek minulý rok jakýkoliv, možná by se dalo hovořit o sportovní depresi? Ať je to jak chce, my dvě jsme neprofesionální závodnice a podle toho vypadají i výsledky, za které se však nestydíme! Ba ani se víc nepřetrhneme, to jsou slova amatéru, řekla bych. A tak to půjde dál. Jen si prosím odpusťte to neustálý rejpání a vnímejte nás jako holky, co závoděj pro radost. (neplést se sportováním pro radost, my na výsledek stále hledíme).
závod na parádních tratíchJakub Merten, 17.08.2011 14:09, Reagovat
No tak tu čtu ty příspěvky a koukám, že náš národ se nezapře. Xterra byla už od počátku prezentována jako náročná terénní varianta triatlonu. Díky značné nevybavenosti po technické stránce (teď nemyslím materiál ale schopnosti ovládat svůj stroj) triatlonistů (mezi něž se také hrdě řadím) se pak celkem snadno do popředí derou bikeři či lyžaři, kteří jsou na horském kole doma. To se ovšem kdejakému reptálkovi nemusí líbit. Je třeba více trénovat :-)

Sám jsem si v sobotu svůj boj ve Špindlu pokazil defektem a pádem s vyraženým dechem. Ovšem dokončoval jsem s úsměvem na tváři, že mám za sebou nádhernej závod na tratích kde nechybělo vůbec nic. Bezmozci zde získávali ve sjezdech, hroti v kopcích a netechnici zde měli 5km v obou okruzích kola bez jakéhokoli drncáku.

Tahat a měřit si přirození pohledem jestli je extrémější odjet si IM na asfaltíku, nebo si dát Norsemana nebo si dát hladkou či krutou Xterru, to je myšlení odpovídající tak sedmé třídě. Pravdou je, že jen konkurence a následné tempo určuje extrémnost. Stále je start, díky bohu, pouze a jen naší volbou. Pokud se to komukoli nelíbí, pak jezdit nemusí. Tratě byly známy rok dopředu a mohl si je kdokoli kdykoli vyzkoušet.

Ohledně možných zranění či materiálových škod bych jen řekl, že pokud se tu někdo bojí, že by se mohl umazat, nebo si zlomit nohu, tak ANO! Nebezpečí tu je vždy. Proto máte pánové na kole brzdu (tedy pokud jí nějakej elasťákovej honič gramů ve víře ve vítězství nesundal :-)

Znova děkuji za parádní závod. Neskonale upatlán, lehce odřen, ale s tratěmi nadmíru spokojen.

Jen jediná věc mě zklamala. Na závod se 160 lidmi na startu by neškodilo obstarat mobilní sprchy a kompresor pro více vapek. Tím závod poměrně, co jsem zaslechl v cíli i mého názoru, dosti utrpěl


Mějte se fajn a zase někdy v blátě ahoj :-)

Kuba
Pro fšecky, 19.08.2011 15:20, Reagovat
Já normálně reaguju a díky tomu můžu reagovat i tady :-) Je to stejně sranda, co se tady (a nejen tady) řeší. Tomu vadí bahno, tomu kořen, tomu hákování, tomu Brynda a tomu Loubková.... Kucí, vždyť ruku na srdce, by nás to bez těch bab ani nebavilo, před kým bychom pak mohli machrovat?
Musím souhlasit s Davidem Tondlem (asi proto, že ho znám), tratě na Xterrách nejsou nijak extrémní. Extrémní si je dělají jen závodníci sami tím, že to prostě přecení. A ke vší úctě k silnici a silničním závodům, tam ty pády jsou mnohem horší a bolestnější. Buďme rádi, že existují výzvy typu Špindlu, Prachatic, pro bikery Sudet či Mostu, kde jen dokončit může být pro někoho zážitek. A buďme rádi i za to pitomí KPŽ, sic tam jsou ty tratě takový, jaký jsou, ale zas se tam sejde slušná konkurence a pak se ty tratě rázem stávají extrémními :-) Buďme zkrátka rádi, že je na výběr, někdo umí to a jinej zas tohle a pak je tu Karel Zadák, kterej umí všechno :-) A že se zrodila nová hvězda Erbenová? No konečně jsou Loubkovky v prd..., že?... Helča se to asi za jeden rok všechno nenaučila, určitě všichni víme, že lyžaři na kole trénujou a "trošku" i běhají, ve vodě regenerují. My můžem být jedině rádi, že se díky ní zvedá konkurence nejen v čechách a nakonec dřív nebo později nám všem udělá radost tam na tej Havaji, už aby to bylo. A Loubkové divadlo, věřte nebo nevěřte, to nebere jako tragédii. I Helča je jen člověk a až jí to prostě jednou nevyjde, tak o to větší radost bude jedna ze sester mít, když jí porazí. A vo tom ten sport přeci je, né? Pak je hezký si v cíli podat ruku a nepsat tady nad klávesnicí takový chujoviny... Fšecky zdraví nezaujatý pozorovatel sester Loubkových :-)

Přidat příspěvek

Redakce neručí za obsah komentářů a vyhrazuje si právo na vymazání vulgárních a nevhodných komentářů.
Nadpis:
Jméno:
Email:
sledovat diskuzi emailem
Příspěvek:
Potvrzovací kód:
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
17.4.24Youri Keulen a Ashleigh Gentle ovládli triatlon Singapore T100
7.4.24Drama a kontroverze na IRONMAN 70.3 Oceanside 2024: Vítězství Sanderse a Knibb a sporné diskvalifikace.
28.3.24Olympijský šermíř Beran ocenil železnou ženu z Havaje. Stala se sportovcem roku Prahy 14
20.3.24Ironman nedávno aktualizoval svá pravidla, přinášející několik významných změn.
11.3.24Dominance Ditleva a Lee zahájila éru T100 v Miami
2.3.24McKenna a Sodaro ovládli Ironman Nový Zéland
19.2.24Dříve stačilo do tepla jen jezdit a dnes by tam triatlonista pomalu měl bydlet celou zimu, říká Pavel Wohl
6.2.24Mistrovství světa Ironman 70.3 pro rok 2025 míří do Marbelly ve Španělsku
27.1.24Triatlonová komunita není aktuálně úplně kompaktní, rád bych naše prostředí více spojil, říká Petr Soukup
21.1.24Skvělé, že někteří profíci dají nahlédnout, jak trénují, říká Roman Procházka