Že ty spratky hamba nefackuje - fejeton

Na to, že se z vrcholového sportu vytrácí podstata sportu jako takového a stává se z něj byznys, jsme si už tak nějak zvykli. Ale že mezi hobíky a výkonnostními sportovci se vytrácí duch fair-play, nějak nemohu překousnout.
 
Zpět
Zobrazit článek
SouhlasHonza Šiml, 30.07.2008 11:45, Reagovat
Lukáši,vyjádřil jsi to hezky,naprosto souhlasím.Do diskuzí o háku se již většinou nezapojuji,jezdím s odstupem,asi jako jeden z posledních "blbců",jako třeba loni ve Vídni.(takže hákuje se i v cizině:-(( ).Je to věc každého závodníka,jak to má v hlavě nastavené.Chápu ale rozhořčení kluků,kteří jedou opravdu o přední umístění a tím pádem o price money,pak již hákování jejich soupeřů lze považovat za podvod.A v našich podmínkách,kde je na startu kolem stovky lidí,se rozhodně s rozestupem jezdit dá...zlí jazykové by řekli,že bych stejně za nikým neuvisel:-)) Honza
hákytrinidad, 30.07.2008 12:39, Reagovat
S tím má určitě řadu zkušeností Vabroušek a stačí podle mě málo, když se pořadatel po diskuzi s ním poradí co na závodníky fakt platí... na některých zahr. závodech to uhlídat jde, tak proč by to nemělo jít u nás??
Bohužel nefackujeRadovan Mitáš, 30.07.2008 13:42, Reagovat
Někdo může říci, že rozhodčí to nevyřeší, že je to otázka "morálního postoje" jednotlivých závodníků. Nesouhlasím s tím. Je v lidské povaze, že mají tendenci zkoušet, kde je ona hrana. Někde více někde méně (v našich zeměpisných šířkách celkem dost). A pokud ze strany pořadatelů nebude vynucováno to co píší v propozicích nakonec to dopadne tak, že to pár jedinců zkusí (většinou vepředu, kde už nebojujou jen sami ze sebou, ale i o prachy) a ostatní se po nějaké době přidají, "protože přece nebudou za blbce, když ostatní......" a vše jde do háje. Bohužel hodně lidí hamba nefackuje, spíš naopak jsou na to ještě hrdí - viz některé komentáře v konkurenční diskusi. Rozhodčí není schopen vymýtit háky na 100%, ale určitě je schopen zabránit tomu, aby se strhla lavina, kdy nakonec velká část závodníků nedodržuje pravidla a v těch ostatních hlodá vztek, že jsou tak trochu za blbce.

Osobně spíše oželím některé "vychytávky" při závodě, když pořadatel přemluví některého svého známého s motorkou (jedna při počtech startutících bohatě stačí), který poveze nekompromisního rozhodčího.

Jinak podepisuju se pod vyjádření z konkurenční diskuze. Budu hlasovat nohama. Kde se bude hákovat, tam už nepojedu.
?!?InDos, 30.07.2008 15:37, Reagovat
je to nečestné a nesportovní (jak by řekl Mirek Dušín), ale řešit to tim že příští rok nepřijedu nepovažuju za nejlepší řešení (to by těch závodníků jenom ubývalo), osobně se snažim koukat hlavně sám na sebe abych něco nepokazil sobě nebo ostatním, a ti co podváděj mi nestojí zato je považovat za soupeře
DOKSYMAN 2008Petr V, 30.07.2008 16:28, Reagovat
Na DOKSYMAN 2008 24. 8. 2008 vyhlasujeme boj s draftingem v ČR - za pořadatele prohlašuji, že to bude hodně hodně přísné. Rozhodčí budou mít od pořadatele nařízeno být přísní a na všechny stejný metr, nebudeme se bát penalizovat ani čelo závodu. www.ironman.cz
Re: DOKSYMAN 2008risak, 30.07.2008 22:47, Reagovat
A proč by jste se měli jako bát penalizovat čelo?
Re: Re: DOKSYMAN 2008Ota, 31.07.2008 07:16, Reagovat
To by me taky moc zajimalo.. :-) To jako, ze na ostatnich zavodech se penalizuji jen od x.teho mista dozadu??? Nemuzu si pomoct, ale tahle upoutavka zni opravdu dosti bulvarne a komentuju to proto, ze se tam chystam
Re: Re: DOKSYMAN 2008Petr V, 31.07.2008 07:17, Reagovat
Do ted jsme pořádali jen sprint triatlony, pulku pořádáme poprvé, pokud jste byl v poslední době na nějakém dlouhém triatlonu tak se nebudete ptát. Nevím proč se pořadateré bojí penalizovat čelo. Já psal, že na DoksyMan to bude jiné.
Re: DOKSYMAN 2008, 31.07.2008 07:26, Reagovat
Škoda že jste toto gesto neučinili dříve, teď po Karlštejnu mi to připadá jako přiživovaní se na druhých... BTW:Karlštejn byl super a opět tam rád pojedu:-)
Re: Re: DOKSYMAN 2008Tomáš, 31.07.2008 08:20, Reagovat
Souhlasím s Petrem Lhotou. Pod toto se rád podepíšu. Pro Petra V. - ono je někdy lepší mlčeti zlato, mluviti stříbro, resp. psáti :-))... .
Hakovani v CR versus cizinaIronDave, 31.07.2008 10:50, Reagovat
Po absolvování IM Idaho, 1/2 Vídeň, 1/2IM Austria, IM Roth a spousty závodů v ČR musím konstatovat, že počet hákujících závodníků v ČR je nepoměrně nižší než v Německu a Rakousku (nebyl jsem na Karlštejně, po kterém se rozputala bouřlivá diskuze). Ve Vídni mě dojel na 80.km balík skoro 50ti borců (v háku za balíkem se vezl rozhodčí), v St.Polten jezdili malé balíčky v pohodě vedle motorky s rozhodčím (kterých bylo na trati údajně 60, ale žluté kartičky a píšťalky bohužel nechali doma). Z Rothu má fotku balíku balíku 50ti borců s odstupem 10-20 centimetrů, atd. Pěknej článek psal Jirka Chaloupka - američani jsou jiné nátury, když se napíše, že je závod bez háku, tak to tak i vypadá... V Idahu bylo skoro 3000 závodníků a balíky jsem nikde neviděl (možná i tím, že trať nebyla zrovna po rovině, ale to u Karlštejna také není...
Počty rozhodčích to nevyřeší, je to pouze v nátuře závodníků. Někdy stačí na kolegu za zadkem pěkně od plic zařvat, někdy je potřeba zahrozit i vztyčeným prostředníčkem a on se každý rád vzdálí...
Když už na závodě rozhodčí jsou, tak se nemají pouze vozit, ale používat nástroje (kartičky a píšťalku). S tím, že každého závodníka měří jiným metrem plně souhlasím - více sponzorů na dresu = méně metrů v rozestupu.
Je to prave naopak, ne reklama ale anti reklamaPetr V, 31.07.2008 10:51, Reagovat
Vy dva se mi asi zdate. Proc prizivovat? Naopak my tim chceme odradit lidi co jezdi na jiných závodech v háku aby k nam nejezdili.. Letos jsem se byl osobne podivat na zavodech 2, nebudu jmenovat abych se nepriživoval a mam pocit že naopak si tim delame anti reklamu a odradime tim hodne lidi od ucasti na Doksy Man. Zkuste se na to podivat i z teto stránky. Akademicka otazka je vice tech kteří chteji jezdit v haku, ne bo tech co chteji jezdit podle pravidel. To se uvidi. Osobne mám pocit že je vice tech co haky na dlouhem chteji a timto je odrazuji od DOKSYMAN že to tu bude obtižnejsi.
Re: Je to prave naopak, ne reklama ale anti reklamaTomáš, 31.07.2008 12:00, Reagovat
... já se ti nezdám :-)))) ... jsem skutečný - mám dvě ruce, dvě nohy, jednu hlavu, dvě oči, jedno kolo, jeden neopren a tři páry běžeckých bot... a za svým názorem si stojím..... jinak upřímně držím palce v Doksymanu - pouze jsem vyjádřil názor.
Re: Re: Je to prave naopak, ne reklama ale anti reklamaPetr V, 31.07.2008 19:15, Reagovat
Vyjádřil jsi názor, to ti nikdo nebere. Muj názor je takový, že pokud se nejaký pořadatel rozhodne bojovat proti hakování, neni nikdy pozde. Mlčeti zlato tvrdiš ty. Podle me jsi si mohl vzpomenout na uplně jiné pořekadlo. Třeba. Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá.
Re: Re: Re: Je to prave naopak, ne reklama ale anti reklama, 31.07.2008 20:05, Reagovat
...taky jsem skutečný:-))...já vám samozřejmě schvaluju že chcete bojovat z hákováním, jen si myslím že informováno o tom bylo již v propozicích a stačilo to zdůraznit pár dnů předzávodem a né to načasovat po Karlštejnu...Zvažuju že si Doksy zkusím odhákovat, okolo mé vykonnosti se rozhodčí stejně moc nepohybují...a tak si mne nikdo nevšimne, jen aby mne někdo neshodil z kola:-). Trest bych prosil pětiminutovou pazu po kole abych si dostatečně odpočinul oproti soupeřům na běh:-)
Re: Re: Re: Re: Je to prave naopak, ne reklama ale anti reklamaPetr V, 1.08.2008 17:22, Reagovat
Není moje zaliba vest diskuze v tomto duchu. Takze si to udelej jak ti to vyhovuje, my se budeme zase snazit delat svoji práci.
Re: Re: Re: Re: Je to prave naopak, ne reklama ale anti reklamaPetr V, 2.08.2008 23:00, Reagovat
Ahoj Peťo, tak podle ankety na homepage na etriatlonu to vypada, že více lidí chce povolit háky v dlouhém, takže, když jsme začali propagovat že se budeme snazit na DOKSYMAN trestat haky, tak je to spiše nevýhoda než výhoda pro nás. Ale pekná diskuze, myslím, že jsi se jen netrefil.
Ja se zdam sam sobeCartman, 31.07.2008 14:30, Reagovat
Ja spis neskutecnej. Bydlim na konci mesta, kluk jako ty, dve ruce, dve nohy, jedno pero a jedna hlava. Hakuje se vsude. Jdu hakovat
Tak háky povolme ..., 2.08.2008 21:05, Reagovat
... a bude to spravedlivé pro všechny. Přestane brečení v cíli, že "já jel poctivě a všichni ostatní se vezli". Ve vodě se taky smí hákovat a troufám si říct, že výhoda draftingu ve vodě je vlivem veliké hustoty vody srovnatelná s draftingem na kole. Kdo to umí, tak ušetří 15-20% energie.
Je pravda, že na kole to pak bude úplně jiný závod. Bez háku si jedete své rovnoměrné tempo tak, aby ke konci kola nebo na běhu nedošlo. Ve skupině se střídají nástupy, zatížení je mnohem intenzivnější. Kdo se poveze ve skupině, může riskovat, že se odrovná tak, že získané minuty na kole při běhu brzy zmizí a ztáta ještě naroste.
Nemyslím si, že by to vypadalo tak, jako na krátkých vzdálenostech, kde jede balík 50 lidí a rozhoduje se až na běhu. Už objemy půlky jsou dosti náročné, aby tak veliké balíky nejezdily. Ale to se může ukázat až v praxi. Troufne si někdo uspořádat dlouhý triatlon s povoleným draftingem :-)?
Re: Tak háky povolme ...Milda, 2.08.2008 22:20, Reagovat
Jasně že netroufne, bylo by potreba zavřít trat, kvuli velkým balíkum, které by se nevešli ani na silnici.
Re: Tak háky povolme ...Milan, 2.08.2008 22:23, Reagovat
zajímavé by to bylo treba na bigman kde se jede ironman v 9 ti okruzích. Jezdily by balíky zavodníku o kolo a kola zpet společně. Třeba by se jezdilo teamově jak na tour. Tahouni teamu by si pomalu odplavali a počkali az zbytek teamu ujede jedno kolo a v klidu by se pridali :)
Re: Tak háky povolme ...Petr, 3.08.2008 09:19, Reagovat
Ano možná ušetří energii ten co plave v háku. Na kole spolu mužou jet lidi, kteří mají naprosto rozdílnou výkonnost v haku se to dá občas uvyset. V plavání se ušetří plaváním v háku, ale mužou spolu plavat jen lidi s velice podobnou výkonností jinak bez šance, mužete si to vyzkoušet. To možnosti velice omezuje. Navíc je ve vodě ztížená orientace. A mnoho dalších vecí. Nehledajme spravedlonost absolutní pro všechny, správně potrestejme všechny kteří porušují pravidla a nechali se chytit, pořadatele chyte co nejvíce lidí co podvádějí. Na triatlonové servry davejme videa i hobíku kteří jezdí v háku at se na sebe i na ne mužeme podívat :)
Co by to udělalo?Cartman, 3.08.2008 08:40, Reagovat
Zamysleli jste se nad tím, co by to udělalo s celým dlouhým triatlonem? Že je to trochu daleko od původní myšlenky individuálního závodu? Napadá mě ještě komentář reportéra: "do depa dorazila početná skupina závodníků a bylo jasné, že se rozhodne na běhu." Načež bude následovat dramatická tříhodinová bitva. Chachá, pak už chybí jenom přímý přenos této mladé dynamické disciplíny. Fakt by vás bavilo to takhle jet?
Jak co ojebat, 3.08.2008 10:55, Reagovat
V Čechách se krade. Vyřešíme to. Krást je povoleno.
Ironman je nastaven jízdou za své. Zpochybňování, touha po změně je i pokusem o obhajobu hříšníků.
Jsi dobrý cyklista? Super. To se pěkně svezeme. Ale stále to není ono. Za dodávkou by to bylo lepší.
Jo sakra, jak to ještě vylepšit? To je snadný. Nasypeme.

Smrt triatlonu, 3.08.2008 11:13, Reagovat
Pokud opravdu chcete zabít dlouhý triatlon tak povolte háky!!! Já se pak ovšem vracím k cyklistice, tento paskvil by neměl smysl. Kdo chce jezdit v háku, má přeci možnost sprintu a olympijskýho.
diskuze o .....Radim Lecian, 8.08.2008 20:46, Reagovat
smazáno redakcí, za vulgární výrazy

Přidat příspěvek

Redakce neručí za obsah komentářů a vyhrazuje si právo na vymazání vulgárních a nevhodných komentářů.
Nadpis:
Jméno:
Email:
sledovat diskuzi emailem
Příspěvek:
Potvrzovací kód:
RUBRIKY ČLÁNKŮ
AKTUÁLNÍ ČLÁNKY
28.3.24Olympijský šermíř Beran ocenil železnou ženu z Havaje. Stala se sportovcem roku Prahy 14
20.3.24Ironman nedávno aktualizoval svá pravidla, přinášející několik významných změn.
11.3.24Dominance Ditleva a Lee zahájila éru T100 v Miami
2.3.24McKenna a Sodaro ovládli Ironman Nový Zéland
19.2.24Dříve stačilo do tepla jen jezdit a dnes by tam triatlonista pomalu měl bydlet celou zimu, říká Pavel Wohl
6.2.24Mistrovství světa Ironman 70.3 pro rok 2025 míří do Marbelly ve Španělsku
27.1.24Triatlonová komunita není aktuálně úplně kompaktní, rád bych naše prostředí více spojil, říká Petr Soukup
21.1.24Skvělé, že někteří profíci dají nahlédnout, jak trénují, říká Roman Procházka
10.1.24Luxusní kola si své zákazníky vždy najdou, říká mechanik Michal Kohoutek.
21.12.23Mým snem je účast na největším sportovním svátku světa, říká Tereza Zimovjanová